خبر اولسیاسی

دبیر کل فتح: امریکا و اسرائیل با ائتلاف فتح و حماس در انتخابات مخالفت کرده اند

دبیر کمیته مرکزی جنبش آزادی بخش فلسطین (فتح)، خبر داد که طرف های امریکایی و اسرائیلی با ائتلاف فتح با حماس در انتخابات مخالفت کرده اند.

میدل ایست نیوز: «جبریل رجوب»، دبیر کمیته مرکزی جنبش آزادی بخش فلسطین (فتح)، خبر داد که طرف های امریکایی و اسرائیلی با ائتلاف فتح با حماس در انتخابات مخالفت کرده اند.

به گزارش روزنامه «القدس العربی»، وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که فتح پروژه ای ملی دارد و آماده کار کردن با همه طرف هاست و جنبش حماس نیز در این پروژه ملی شریک است و فتح از تشکیل جبهه ملی در برابر اشغالگران استقبال می کند.

او گفت که جنبش فتح با یک لیست متحد در انتخابات پیش روی پارلمان فلسطین شرکت خواهد کرد و افزود که «فکر نمی کنم کسی از فتح لیست جداگانه ای ارائه کند.»

رجوب همچنین خبر داد که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در جلسه کمیته مرکزی فتح دیدگاهی جامع درباره حل مشکلات با غزه ارائه و پیش بینی کرد که این مسائل تا پیش از نشست مذاکرات قاهره در ماه فوریه آینده اجرایی شود.

او درباره روابط فلسطینیان با دولت جدید امریکا گفت که فتح آماده همکاری با همه گروه هاست اما «دیگر اجازه انحصار امریکا در حمایت از روند صلح با اسرائیل را نمی دهد» و افزود: «روی بایدن حساب خاصی باز نکرده ایم».

رجوب همچنین افزود که فلسطین از حضور مصر و اردن و دیگر کشورها در روند تلاش برای صلح استقبال می کند اما «به هیچ وجه حاضر به مشارکت امارات در این روند نیست».

قرار است انتخابات پارلمان فلسطین در 22 مه و انتخابات ریاستی در 31 ژوئیه و انتخابات شورای ملی در 13 اوت سال جاری میلادی برگزار شوند.

آخرین انتخاباتی که در فلسطین برگزار شد در سال 2006 بود که به پیروزی چشمگیر حماس در پارلمان انجامید.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا