خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

توضیح سخنگوی نظامی الکاظمی درباره عزل و نصب‌های اخیر فرماندهان امنیتی

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر لازم الاجرا بودن عزل و نصب‌های اخیر در میان فرماندهان امنیتی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر لازم الاجرا بودن عزل و نصب‌های اخیر در میان فرماندهان امنیتی تاکید کرد.

سرلشکر رسول تصریح کرد: تصمیماتی که اخیرا از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح بعد از دو انفجار انتحاری در میدان الطیران اتخاذ شد، همه برای اجرا به وزارتخانه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی با بیان اینکه تصمیمات فرمانده کل نیروهای مسلح درخصوص تغییرات امنیتی بعد از پیگیری و بررسی‌های لازم اتخاذ شد، بر صحت تصمیم به برکناری «ابوعلی البصری»، مدیر اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور تاکید کرد.

سرلشکر رسول با اشاره به اینکه تغییرات در میان فرماندهان امنیتی امری طبیعی است و در همه کشورهای جهان روی می‌دهد، اظهار داشت: نیروهای امنیتی بر تلاش اطلاعاتی و پیگیری و عملیات پیش‌دستانه تمرکز دارد زیرا تروریسم هنوز به پایان نرسیده است و خطری برای کشور محسوب می شود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اعلام اینکه نیروهای امنیتی اخیرا موفق به دستگیری شماری از عناصر تروریستی و انهدام شبکه‌های تروریسم شده است، از شهروندان خواست تا تحت تاثیر شایعات گروه تروریستی در شبکه‌های مجازی که تلاش داند وضعیت امنیتی را نابسامان نشان دهند، قرار نگیرند.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در پی دو انفجار انتحاری در میدان الطیران بغداد که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از یکصد شهروند عراقی شد، تغییراتی در نهادهای امنیتی این کشور اعمال کرد و سپهبد ستاد «عامر صدام»، قائم مقام وزیر کشور در امور اطلاعات را از منصب خود برکنار و سپهبد «احمد ابو رغیف» را به عنوان قائم مقام وزیر کشور در امور اطلاعات منصوب کرد.

الکاظمی همچنین «عبدالکریم عبد فاضل»، (ابو علی البصری)، مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور (خلیة الصقور) را برکنار و «حمید الشطری»، نائب رئیس دستگاه امنیت ملی عراق به مدیریت واحد اطلاعاتی الصقور منصوب کرد و این نهاد را مستقیما به فرمانده کل نیروهای مسلح مرتبط کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین سپهبد «قیس المحمداوی»، فرمانده ستاد عملیات بغداد به وزارت دفاع منتقل کرد و به جای او، سرلشکر ستاد «احمد سلیم» را منصوب کرد.

الکاظمی همچنین سرلشکر ستاد «جعفر البطاط»، فرمانده پلیس فدرال عراق نیز از منصب خود عزل و سرلشکر ستاد «رائد شاکر جودت» به عنوان فرمانده کل پلیس فدرال منصوب کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح همچنین سرلشکر «باسل مجید» مدیر واحد اطلاعات و امنیت ستاد عملیات بغداد را از منصبش برکنار کرد.

برخی منابع خبری پیش از این، شایعاتی درباره لغو تصمیم برکناری ابوعلی البصری از مدیریت اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور بعد از اعمال فشار برخی گروه‌های سیاسی بر الکاظمی منتشر کرده بودند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا