اجتماعیسرخط خبرها

کدام واکسن های کرونا در چه زمانی به عراق می رسند؟

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست مجلس عراق، گفت که 600 هزار دوز واکسن فایزر در اواخر ماه فوریه به عراق تحویل داده می شود.

میدل ایست نیوز: «حسن الخلاطی»، عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست مجلس عراق، گفت که 600 هزار دوز واکسن فایزر در اواخر ماه فوریه به عراق تحویل داده می شود.

او گفت که علاوه بر واکسن فایزر، توافقی اولیه میان وزارت بهداشت عراق و سازوکار کوواکس برای خرید 8 میلیون دوز واکسن کرونا انجام شده است که در ماه آوریل آینده به عراق تحویل داده خواهد شد.

وی افزود که واکسن «استرازینکا» تولید دانشگاه آکسفورد به لحاظ انبارداری و انتقال مناسب تر است اما هنوز وزارت بهداشت عراق درباره حجم خرید این واکسن تصمیمی نگرفته است.

الخلاطی تأکید کرد که این سه نوع واکسن مورد تأیید کارشناسان وزارت بهداشت عراق است و به تدریج وارد عراق می شود و براساس اولویت بندی تزریق آن آغاز خواهد شد.

او تأخیر پیش آمده در رسیدن واکسن کرونا به عراق را عوامل لجستیک و فنی مربوط به انبارداری و انتقال واکسن فایزر عنوان کرد و گفت که همه منابع مالی برای خرید این واکسن ها تأمین شده است.

«سیف البدر»، سخگوی رسمی وزارت بهداشت عراق، نیز تأکید کرد  که واکسن فایزر در سه ماه نخست سال جاری میلادی به عراق خواهد رسید.

هفته گذشته وزارت بهداشت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که اداره گزینش دارو با استفاده اضطراری از واکسن استرازنیکا بریتانیا و سینوفارم چین برای مقابله با ویروس کرونا موافقت کرد.

نتایج نظرسنجی مؤسسه بین المللی گالوپ نشان دهنده بالا بودن نسبت پذیرش استفاده از واکسن های کرونا در عراق در مقایسه با آمارهای جهانی است.

براساس این نظرسنجی که مؤسسه گالوپ در 50 کشور جهان انجام داده، نسبت بالایی از مردم عراق خواستار استفاده از واکسن کرونا هستند.

در حالی که 67 درصد مردم جهان در این نظرسنجی گفته اند که حاضر به استفاده از این واکسن هستند، این نسبت در عراق 88 درصد است.

از سوی دیگر 26 درصد در جهان گفته اند که حاضر به استفاده از این واکسن نیستند، اما این آمار در عراق 12 درصد است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا