خبر اولسیاسی

رایزنی رئیس جمهور عراق و نخست وزیر اردن درباره افزایش سطح همکاری دوجانبه

رئیس جمهوری عراق و نخست وزیری اردن امروز در کاخ السلام بغداد با حضور وزرای خارجه دو کشور دیدار کردند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق امروز پنجشنبه در دیدار با نخست وزیری اردن پیام مکتوب پادشاه اردن را دریافت کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای ریاست جمهوری عراق، برهم صالح و «بشر الخصاونه»، نخست وزیری اردن امروز در کاخ السلام بغداد با حضور وزرای خارجه دو کشور دیدار کردند.

نخست وزیری اردن در ابتدای دیدار ضمن ابلاغ سلام پادشاه اردن به رئیس جمهوری عراق، پیام مکتوب وی را تحویل داد و در مقابل برهم صالح نیز سلام خود را به ملک عبدالله دوم ابلاغ کرد و سپس دو طرف به بررسی روابط دوجانبه عراق و اردن پرداختند.

رئیس جمهوری عراق بر پیشبرد چارچوب های همکاری دوجانبه بین دو کشور و امید عراق به ایجاد روابطی پیشرفته و افزایش سطح همکاری همه جانبه با اردن در خدمت به منافع مشترک دو ملت برادر و حرکت به سوی چشم انداز وسیع تر از طریق تقویت توافقات و پروتکل های مورد توافق بین طرفین تاکید کرد.

صالح همچنین به اهمیت پیگیری هماهنگی سه جانبه بین عراق، اردن و مصر برای ایجاد روابط همکاری استراتژیک بر اساس منافع مشترک برای مقابله با چالش های تروریسم و افراط گرایی، کاهش تنش ها و بحران های منطقه ای و ایجاد سیستمی برای صلح و ثبات در منطقه اشاره کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا