خبر اولسیاسی

حمله به مقر حزب دموکرات در سلیمانیه/ نزاع های سیاسی در اقلیم ابعاد غیر مسالمت آمیز پیدا می کنند؟

حمله مسلحانه به مقر حزب دموکرات کردستان موجب این نگرانی شده که نزاع های سیاسی در اقلیم کردستان سمت وسوی غیر مسالمت آمیز بگیرد.

میدل ایست نیوز: حمله مسلحانه به مقر حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی»، که حزب حاکم در اقلیم کردستان است نشان می دهد که نزاع های سیاسی در اقلیم کردستان سمت وسوی غیر مسالمت آمیز گرفته است.

این حادثه اندکی پس از تظاهرات گسترده در سلیمانیه رخ می دهد. تظاهراتی در اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان و ضعف خدمات که با حمله به مقر حزب دموکرات در سلیمانیه و آتش زدن آن همراه بود.

منابع محلی در اقلیم کردستان خبر داده اند که صبح شنبه (30 ژانویه) افراد مسلح ناشناس به سمت دفتر حزب دموکرات در سلیمان تیراندازی کرده و سپس از محل حادثه گریخته اند.

این حادثه فقط خسارت های مالی در پی داشته است.

«دیار پرواری»، نماینده مجلس عراق از حزب دموکرات کردستان، ضمن محکوم کردن این حادثه گفت که حمله به دفاتر احزاب یک فرهنگ سیاسی در عراق است و افزود که نزاع های سیاسی در اقلیم و سرتاسر عراق گاه سمت وسوی غیر مسالمت آمیز می گیرد.

او گفت که گاه برخی گروه ها می خواهند که با تحمیل اراده خود، مخالفان سیاسی را از صحنه خارج کنند و افزود که سلیمانیه شاهد بسیاری دخالت های سیاسی و نزاع نیروهای گوناگون و دخالت کشورهای منطقه است.

پرواری افزود که کسی را در این حادثه متهم نمی کند اما «احزاب رقیب از این کارها می کنند، شاید هم گروه هایی می خواهند میان حزب دموکرات و مخالفانش تنش ایجاد کنند».

او خواستار اتحاد نیروهای کرد در آستانه انتخابات پیش روی عراق شد و تأکید کرد که اختلاف میان کردها در اقلیم کردستان به معنای اختلاف آنها در بغداد نباید باشد.

«شیخ محمد»، عضو حزب دموکرات کردستان در سلیمانیه، نیز تأکید کرد که این اولین بار نیست که این دفتر شاهد چنین حملاتی است و افزود که این موارد به پلیس گزارش شده اما تحقیقات هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

او گفت که پیش از متهم کردن کسی باید منتظر نتایج تحقیقات در این باره باشیم و افزود که بعید نیست که این حادثه به رقابت های سیاسی مربوط شود و افزود که استان سلیمانیه در ماه گذشته شاهد تنش های سیاسی و امنیتی بوده است.

شیخ محمد افزود که بعید نیست گروه هایی در پی بر هم زدن امنیت در سلیمانیه باشند و بخواهند حزب دموکرات را به واکنشی قاطع وادارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا