خبر اولسرخط خبرها

بحرین: قطر جدیتی در عمل به تعهدات خود برای حل اختلافات نشان نداده است

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس بحرین تأکید کرد که قطر هیچ جدیتی در اجرای تعهدات خود برای حل اختلافات با کشورهای شورای همکاری انجام نداده است.

میدل ایست نیوز: رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس بحرین تأکید کرد که قطر هیچ جدیتی در اجرای تعهدات خود برای حل اختلافات با کشورهای شورای همکاری انجام نداده است.

«محمد السیسی البوعینین»، رئیس کمیسیون روابط خارجی بحرین در دیدار با «عبداللطیف بن راشد الزیانی»، وزیر امور خارجه بحرین، از تلاش های این وزارتخانه برای تقویت روابط دیپلماتیک بحرین با کشورهای جهان تقدیر و تشکر کرد.

او گفت که بحرین همچنان با حسن نیت پایبندی خود را به اجرای توافق نامه «العلا» نشان داده و آن را گامی مهم در حل اختلافات با قطر می داند اما قطر تاکنون هیچ جدیتی در عمل به تعهداتش نشان نداده است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر در ماه گذشته میلادی در نشست سران شورای همکاری در شهر العلای عربستان توافق نامه ای برای حل اختلافاتشان با قطر امضا کردند.

این کشورها از سال 2017 ضمن قطع کامل روابط دیپلماتیک با قطر این کشور را تحریم کرده و آسمان خود را به روی تردد هواپیماهای قطری بسته بودند.

اما از اواخر سال گذشته با وساطت کویت و ایالات متحده این اختلافات رو به کاهش نهاد و این کشورها توافقی برای حل اختلافات و برقراری روابط امضا کردند.

با وجود این، در همین مدت تنش های دیپلماتیکی میان قطر و بحرین رخ داده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا