اقتصادیسرخط خبرها

530 میلیارد دلار؛ برآورد خسارت اقتصادی سوریه از سال 2011 میلادی

اتحادیه بانکداران در دمشق در گزارشی میزان خسارت اقتصادی سوریه از زمان آغاز جنگ در سال 2011 میلادی تاکنون را بیش از 530 میلیارد دلار برآورد کرد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه بانکداران در دمشق در گزارشی میزان خسارت اقتصادی سوریه از زمان آغاز جنگ در سال 2011 میلادی تاکنون را بیش از 530 میلیارد دلار برآورد کرد که 9.7 برابر تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2010 میلادی است.

در این گزارش آمده است که میزان نابودی زیرساخت‌ها بیش از 40 درصد و شامل خسارت‌هایی به بخش مسکن، شبکه برق، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی بوده است و تولید نفت خام از روزی 400 هزار بشکه به کمتر از 30 هزار بشکه کاهش پیدا کرده است.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیای غربی «اسکوا» پیشتر میزان خسارت اقتصادی سوریه را 442 میلیارد دلار ارزیابی کرده بود.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیای غربی در گزارش خود اعلام کرده بود که 82درصد از خسارت‌های جنگ در 7 حوزه مرتبط به سرمایه‌ از جمله مسکن، معدن، امنیت، صنایع ترکیبی، برق و بهداشت متمرکز بوده است.

این گزارش افزوده که 5.6 میلیون سوری به کشورهای خارجی پناهنده شده و 6.4 میلیون نیز در داخل سوریه آواره شده‌اند همچنین 6.5 میلیون با عدم امنیت غذایی دست به گریبان هستند و 11.7 میلیون نفر نیز نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا