خبر اولسیاسی

عامل هدایت عملیات انتحاری و مسئول جابجایی دو تروریست انتحاری میدان الطیران کشته شدند

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت که عامل هدایت دو انفجار انتحاری در بغداد و مسئول جابجایی دو تروریست انتحاری در عملیاتی برای انتقام از خون شهدای عراق کشته شدند.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق کشته شدن مسئول هدایت دو انفجار انتحاری در بغداد و عامل جابجایی دو تروریست انتحاری را اعلام کرد.

وی در بیانیه ای گفت: قهرمانان دستگاه های امنیتی لحظه ای برای انتقام گیری از مجرمان عامل دو انفجار انتحاری در میدان الطیران بغداد آرام نگرفتند و بنابر دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به پیگرد تروریست هایی که برای این اقدام تروریستی بزدلانه که در 21 ژانویه 2021، بی گناهان را هدف قرار داد، نقشه کشیده و این دو انفجار را هدایت کردند، ادامه دادند.

رسول در ادامه بیانیه گفت: پس از توکل بر خدا قهرمانان شجاع سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق شروع به عملیات میدانی برای دستیابی به این عناصر تروریستی کردند که در واقع آنها را یافتند و انتقام نیز از آنها گرفته شد به گونه ای که اطلاعات محل حضورشان به جنگنده های ائتلاف بین المللی داده شد و در حملات هوایی دقیق به شهر ابو غریب در غرب بغداد، ابو حسن الغریباوی، موسوم به مسئول نظامی کل داعش در جنوب عراق که عامل هدایت عملیات انتحاری در میدان الطیران بود کشته شد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح افزود: در این حمله همچنین غانم صباح جواد، مسئول جابجایی دو تروریست انتحاری عامل انفجار در میدان الطیران بغداد که جسد متعفن خود را در آن حادثه دردناک منفجر کردند، کشته شد علاوه بر اینکه دو نفر دیگر که تحقیقات برای شناسایی آنها ادامه دارد و یک نفر از یاران آنها نیز به هلاکت رسیدند.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی قهرمان عراق به عملیات ویژه پیش دستانه و پیگرد تروریست ها در هر کجا که باشند ادامه می دهد و پیش از این نیز 5 تروریست به دست نیروهای امنیتی کشته شدند و هنوز انتقام از همه کسانی که امنیت شهروندان عراق را بازیچه قرار دادند ادامه دارد.

پیش از این مصطفی الکاظمی نخست وزیری عراق نیز با انتشار توئیتی از کشته شدن والی خودخوانده داعش در جنوب عراق خبر داد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امشب از کشته شدن 4 تروریست داعشی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به غرب بغداد خبر داده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا