خبر اولسیاسی

تداوم ‌مبارزه فراگیر با داعش

نیروهای امنیتی عراق با همکاری ائتلاف بین المللی ضد داعش، حملات و عملیات خود علیه داعش را تشدید کرده اند.

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا اخیرا حملات خود علیه گروه تروریستی داعش را افزایش داده اند که طی روزهای اخیر به کشته شدن بسیاری از رهبران آن منجر شده است.

ائتلاف بین المللی ضد داعش روز گذشته تاکید کرد که ابو حسن الغرباوی و 3 داعشی دیگر در حمله هوایی ائتلاف در غرب بغداد در روز سه شنبه کشته شدند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیری عراق نیز اعلام کرد که ابو حسن الغریباوی، والی خودخوانده داعش در جنوب عراق و غانم صباح، مسئول جابجایی انتحاری ها و دو تروریست دیگر کشته شدند.

این حملات تنها چند روز پس از کشتن ابو یاسر العیساوی، نائب خلیفه داعش و والی عراق به همراه چند رهبر دیگر داعش انجام شده است.

تمام این حملات با افزایش فشارها به دولت عراق برای انتقام گیری از دو انفجار انتحاری در بغداد که منجر به شهادت 32 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر دیگر شد، انجام می شود.

مسئولان ائتلاف بین المللی معتقدند که کشتن العیساوی ضربه بزرگی دیگری به داعش بود اما هنوز تهدید داعش وجود دارد و به نظر می رسد این گروه قصد احیای خلافت خود را دارد.

«واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا در پیامی اعلام کرد که داعش از لحاظ منطقه ای شکست خورده است اما هنوز یک چالش محسوب می شود.

وی اشاره کرد که نیاز به تداوم فشار پی در پی بر گروه های تروریستی وجود دارد.

مسئولان دیگر امریکا نیز نسبت به مقاومت داعش ابراز نگرانی کردند و گفتند که عملیات انتحاری در بغداد از سال 2018 تاکنون بی نظیر بوده و داعش قصد قدرت نمایی داشته است.

یک مقام امریکایی گفت که ساختار و انسجام داعش به آن اجازه داد تا با وجود فشار مستمر برای مبارزه با تروریسم، نفوذ خود را حفظ کند و در برخی مناطق گسترش یابد.

این مقام همچنین هشدار داد که در برخی از مناطق عراق و سوریه، داعش موفق شده است محیط خود را شکل دهد تا شرایط برای شروع کار به صورت گسترده تر فراهم شود.

نگرانی ها بیشتر در شمال و مرکز عراق شدید بود، جایی که مقامات می گویند این گروه در حال انجام یک سری ترورها و حملات از طریق بمب‌گذاری است.

طبق برآورد مقامات ضد تروریسم سازمان ملل، تعداد تروریست های داعشی حدود 10 هزار نفر است، در حالی که مقامات امریکایی تعداد آنها را بین 14 تا 16 هزار نفر در سوریه و عراق تخمین می زنند.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا