سرخط خبرهاسیاسی

واکنش عربستان سعودی و انصار الله به اظهارات رئیس جمهور امریکا درباره جنگ در یمن

عربستان سعودی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور امریکا درباره جنگ در یمن از تعهد رئیس جمهور امریکا به کمک به عربستان در برابر تهدیدهایی که متوجه آن است استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری امریکا درباره جنگ در یمن از تعهد رئیس جمهوری امریکا به کمک به عربستان در برابر تهدیدهایی که متوجه آن است استقبال کرد.

عربستان همچنین مدعی شد که همواره در پی راه حل سیاسی فراگیر در یمن بوده و از نقش ایالات متحده برای رسیدن به این راه حل استقبال می‌کند.

ریاض همچنین از نهادهای بین المللی و کشورهای دوست خواست که برای کاهش بحران انسانی در یمن و امدادرسانی در این کشور وارد عمل شوند.

در بیانیه عربستان تأکید شده که ریاض به ادامه و تشدید همکاری‌ها و هماهنگی با ایالات متحده برای تعامل با چالش‌های منطقه‌ای و حمایت از ثبات در سوریه و عربستان و لبنان و افغانستان و شاخ آفریقا و مبارزه با تروریسم و ثبات در بازارهای نفت امیدوار است.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده انصار الله (حوثی) تأکید کرد که صلح واقعی فقط وقتی تحقق می یابد که حملات به یمن و محاصره و تحریم ها علیه آن پایان یابد.

او افزود که این راهکارها دربرابر ایستادگی اسطوره ای ملت یمن شکست خورده است و تأکید کرد که موشک های یمن برای دفاع از یمن است و توقف شلیک آنها منوط به توقف حملات و تحریم های اقتصادی است.

«جو بایدن»، رئیس جمهور فرانسه، در خطابه خود دربرابر دیپلمات‌های امریکایی در وزارت خارجه این کشور تأکید کرد که امریکا همه حمایت‌های خود به عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن را متوقف خواهد کرد اما افزود که کشورش به عربستان در حمایت از امنیت اراضی‌اش کمک می‌کند.

او گفت که این جنگ باید تمام شود و افزود که امریکا تلاش‌های خود برای یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای بحران یمن را افزایش خواهد داد و تأکید کرد که از تیم دولت خود خواسته که در این باره اقدام کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا