سرخط خبرهاسیاسی

دیدار و رایزنی دبیران کل اتحادیه عرب و شورای همکاری در قاهره

دبیران کل اتحادیه عرب و شورای همکاری ضمن دیدار با یکدیگر به بررسی تحولات کشورهای عربی پرداختند.

میدل ایست نیوز: «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب امروز با «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری دیدار و بر لزوم تحقق نتایج چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری در شهر العلای عربستان برگزار شد، تاکید کرد.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که دبیرکل شورای همکاری طی سفری به قاهره با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد و دو طرف به بررسی خلاصه ای از تحولات کشورهای عربی و چالش های منطقه در همه سطوح به خصوص در سایه تغییرات جهانی که نیازمند تشدید همکاری و هماهنگی در سطح کشورهای عربی است پرداختند.

این منبع افزود که ابوالغیط در دیدار با الحجرف افزود که معتقد است شورای همکاری نقش مهمی را به عنوان یک پایه اساسی در میان کشورهای عربی و ستون مهمی برای اقدام مشترک ایفا می کند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تاکید کرد که موفقیت شورای همکاری قطعا دستاوردی برای اتحادیه عرب نیز است.

دو طرف همچنین درباره چگونگی اقدام برای تقویت هماهنگی بین اتحادیه عرب و شورای همکاری از طریق تبادل تجربه و تشدید رایزنی های مشترک درباره مسائل و پرونده های مختلف تبادل نظر کردند.

ابو الغیط در این دیدار بر اهمیت تحقق نتایج اجلاس اخیر شورای همکاری تاکید کرد و گفت که بهبود وضعیت میان کشورهای عربی به اقدام مشترک این کشورها کمک می کند و نشاط آن را افزایش می دهد.

دبیرکل اتحادیه عرب پیش از این نیز امروز با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق و «شربل وهبه»، وزیر امور خارجه لبنان دیدار و رایزنی کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا