خبر اولسرخط خبرها

آغاز عملیات نظامی ترکیه علیه «پ ک ک» در سه استان جنوبی

عملیات ارن-8 نیروهای مسلح ترکیه علیه گروه‌های تروریستی در کوهستان آماسون در جنوب کشور آغاز شد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که عملیات «ارن-8» توسط نیروهای مسلح کشور علیه گروه‌های تروریستی در کوهستان آماسون در جنوب ترکیه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» هدف از اجرای این عملیات پاکسازی منطقه از حضور گروه تروریستی پ.ک.ک و نابودی مخفیگاه‌های تروریست‌ها در کوهستان‌های منطقه عنوان شده است.

این عملیات ضد تروریستی با شرکت 1670 پرسنل نیروهای کماندویی و ویژه ژاندارمری و نیروی ویژه پلیس ترکیه آغاز شده و در مناطق کوهستانی استان‌های هتای، عثمانیه و غازی‌ عنتاب اجرا خواهد شد.

گفتنی است سلسله عملیات‌های ارن که در 11 ژانویه با هدف نابودی و ریشه‌کن کردن کامل گروه جدایی‌طلب و تروریستی پ ک ک و حذف تمامی عناصر این گروه تروریستی در منطقه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

پیش از این عملیات «ارن 3» با مشارکت 1040 نیرو در منطقه کوهستان آغری و عملیات ارن 2 در منطقه حومه دیاربکر با حضور 116 تیم متشکل از 2هزار و 24 نیروی امنیتی شامل نیروهای ویژه ژاندارمری، نیروهای ویژه پلیس و نیروهای مرزبانی برگزار شده بود

ترکیه طی سال های اخیر عملیات نظامی گسترده ای علیه عناصر حزب کارگران کردستان داخل و خارج از کشور نظیر عراق و سوریه آغاز می کند.

حزب کارگران کردستان بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا