خبر اولسیاسی

درخواست کمیسیون امنیت پارلمان عراق از «الکاظمی» برای تصویب قانون خدمت اجباری

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان در نشست خود با نخست وزیری عراق، ضمن بررسی مسائل امنیتی کشور، گزارشی مفصل از خدمت اجباری در عراق ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق جزئیاتی از گزارش مفصل ارائه شده به «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق درباره قانون خدمت اجباری (سربازی) در عراق اعلام کرد.

«ناصر یوسف هرکی»، دبیر کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره نشست این کمیسیون با نخست وزیری عراق که طی روزهای گذشته انجام شده است گفت: از بارزترین مسائلی که در این نشست با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مطرح شده است، اوضاع بد امنیتی در بغداد و استان های دیگر عراق و همچنین مبارزه با تروریسم بود.

وی اشاره کرد که نخست وزیری عراق در این نشست بر مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در همه شهرهای عراق تاکید کرد.

هرکی گفت که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گزارش مفصلی از خدمت اجباری به نخست وزیری عراق ارائه کرده است.

از طرفی دیگر «بدر الزیادی»، نماینده پارلمان و عضو این کمیسیون تاکید کرد که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گزارش مفصلی به نخست وزیری داده است که در آن به شرح دیدگاه و مطالبات این کمیسیون درباره قانون گذاری خدمت اجباری و توسعه نیروهای امنیتی عراق پرداخته است.

وی گفت که پرونده مواد مخدر و لزوم حل و فصل شکاف های امنیتی و توسعه دستگاه های امنیتی و مجهز کردن آنها به سلاح و افزایش بودجه دستگاه های امنیتی از مسائلی بود که در نشست با نخست وزیری عراق مطرح شد.

وی اظهار داشت که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از نخست وزیری خواسته است تا بسیاری از قوانین را به پارلمان بفرستد.

«کاطع الرکابی»، از دیگر اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز گفت که در آن نشست، فرماندهان امنیتی، رئیس دستگاه امنیت ملی و مشاور امنیت ملی عراق، فرمانده ستاد عملیات بغداد، قائم مقام سرویس اطلاعات عراق، قائم مقام وزارت کشور در امور اطلاعات نیز حضور داشتند.

وی درباره آنچه در این نشست مطرح شد گفت: شکاف های امنیتی در بسیاری از مناطق به خصوص کمربند بغداد، استان های کرکوک، صلاح الدین و دیالی از مسائلی بود که در این نشست با فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صحبت شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا