خبر اولسیاسی

رئیسی در محل شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس: این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند

رئیس قوه قضائیه ایران با حضور در محل شهادت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که جنایت امریکا بدون پاسخ نخواهد ماند.

میدل ایست نیوز: «ابراهیم رئیسی»، رئیس قوه قضاییه ایران که به عراق سفر کرده است، امشب در یادمان شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حاضر و پس از قرائت فاتحه، به سخنرانی پرداخت.

وی تاکید کرد که این دو شهید بزرگوار نه به ایران و عراق بلکه متعلق به امت اسلامی و بشریت هستند.

وی در این سخنان همچنین سلام و تحیات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران را به ملت، دولت و مقامات، مراجع عظام و همه اصحاب رسانه در عراق رساند.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد که مسوولین آمریکایی اعتراف کرده اند که گروه تروریستی داعش را خود آنها ایجاد کرده و به جان ملت ها انداخته اند.

وی در عین حال خاطر نشان ساخت که دست انتقام الهی حق مظلوم را از ظالم خواهد گرفت و به شما آمریکایی ها و دشمنان اسلام می گویم که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از قاسم سلیمانی و ابومهدی وقتی که زنده بودند، خطرناکتر خواهند بود.

رئیسی یکی از دلایل نشانه اهمیت شهادت این دو شهید بزرگوار را تشییع باشکوه پیکرهای مطهر این دو شهید در عراق و ایران دانست و افزود که روابط دو ملت عراق و ایران با خون این دو شهید بیش از پیش به هم پیوند خورده است.

وی اضافه کرد که شهیدان سلیمانی و ابومهدی نماد عزت، اقتدار، محبت به مردم، دعوت به خدا، انسجام و وحدت اسلامی و دشمن شناسی و ظلم ستیزی و نماد مقاومت برای همیشه تاریخ هستند.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت که مقاومت مردم عراق و جوانان سلحشور عراقی مقابل بیگانگان و عوامل شیطان بزرگ آمریکا و تکفیری‌ها ستودنی است.

وی افزود: اینجا مقتل دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق است؛ قهرمانان امت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المنهدس که نه فقط متعلق به مردم عراق و ایران بلکه متعلق به امت اسلامی و بشریت هستند.

رئیسی افزود: این دو قهرمان و همراهانشان قهرمانان مبارزه با تروریسم بودند و این دو قهرمان امنیت ساز برای عراق و ایران و منطقه بودند و آن‌هایی که این‌ها را به شهادت رساندند کسانی هستند که نمی‌خواهند مردم ایران و عراق در امنیت زندگی کنند.
وی ادامه داد: اینجا مشهد سرداران بزرگ اسلام است که خون عراقی و ایرانی در این نقطه پیوند خورده است؛ در جای جای منطقه خون سلحشوران ایرانی و عراقی بهم پیوند خورده است.
رئیس دستگاه قضایی ایران گفت: این پیوند از گذشته‌ها بوده است؛ پیوندهای عمیق اعتقادی و دینی بین این دو همسایه چنان پیوندی است که این پیوند هرگز با هیچ توطئه و فتنه‌ای گسسته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اینجا نماد جنایت هولناک استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است، به این منظور است که آمریکا نماد مقاومت را هدف قرار می‌دهد و به هیچ کدام از قوانین بین اللملی توجه نمی‌کند و با زیرپا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی و تمامیت ارضی عراق مرتکب جنایت می‌شود.

رئیسی در پایان گفت: با چه منطقی مهمان گرامی کشور و دولت و مردم عراق را به گلوله بستید؟ با چه منطقی میزبان او را به شهادت رساندید؟

وی ادامه داد: دست انتقام الهی همواره از آستین ملت بیرون آمده و بیرون خواهد آمد، آمریکا خود داعش را ایجاد و حمایت می‌کند و تمام امکانات مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی را به داعش می‌دهد و به جان ملت مسلمان می‌اندازد و کسانی که مقابل داعش ایستادگی می‌کنند هدف قرار می‌دهد.

رییس دستگاه قضایی ایران اظهار کرد: راه شهیدان سلیمانی و المهندس همواره پر رهرو خواهد بود و روز به ‌روز این مکتب برای نسل‌ها پیام عزت، ایستادگی و مقاومت دربرابر استکبار خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دولت، مرجعیت و مردم انقلاب عراق صمیمانه به‌خاطر تجلیل از شهیدان مقاومت و انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم.

رئیسی و هیات همراه با قرائت فاتحه به مقام دو سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد و تاجی از گل را طی مراسم ویژه ای در محل شهادت آنها در حومه فرودگاه بغداد گذاشت.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و هیات بلندپایه همراه وی در محل شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان در نزدیک فرودگاه بغداد حضور یافتند و یاد و خاطره این شهیدان عزیز را گرامی داشتند.

رئیس قوه قضائیه ایران به دعوت رسمی «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق، امرروز دوشنبه (8 ژانویه) در رأس یک هیئت بلندپایه قضایی وارد عراق شد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا