خبر اولسرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه ایران: وزیر خارجه عراق حامل پیام خاصی برای میانجیگری نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که سفر وزیر امور خارجه عراق به ایران کاملا سفر دو جانبه بود و او هیچ پیامی را از سوی طرف های دیگر به ایران نیاورده بود.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که سفر اخیر «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق به ایران سفری کاملا دوجانبه بوده و وی حامل پیام خاصی به ایران نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر امور خارجه عراق به ایران و حامل بودن پیام برای ایران از سوی وی خاطرنشان کرد: این سفر در ادامه رایزنی‌های دو کشور بود. بحث اقتصادی، مراودات مرزی و پیگیری ترور سردار سلیمانی دستور کار این سفر بودند که در این موارد ملاقات‌های خوبی انجام شد. ادامه همکاری‌ها در کمیسیون مشترک هم در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره موضع ایران در قبال برجام و تاثیر این مسئله بر معیشت اقتصادی مردم ابراز داشت: ضمن تنوع بخشیدن به روابط اقتصادی خارجی و اینکه باید روابط خود را با کشورهای مختلف در سطح متوازن قرار دهیم، پاسخ اصلی مشکلات در داخل است.

خطیب‌زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برجام، فضای لازم را برای جبران مسیر گذشته آمریکا و نقض‌هایی که اروپایی‌ها داشتند، فراهم کرده است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا