سرخط خبرهاسیاسی

دیدار هیئتی از جانب مرجعیت با عشایر استان ذی قار

یک مقام عراقی از رسیدن هیئتی ازجانب آیت الله سیستانی به استان ذی قار و دیدار با شیوخ عشایر ناصریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مقام عراقی از رسیدن هیئتی ازجانب آیت الله سیستانی به استان ذی قار و دیدار با شیوخ عشایر ناصریه خبر داد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از یک منبع آگاه نوشت که این هیئت پیامی درباره مسالمت اجتماعی به عشایر استان ذی قار (پایتخت آن: ناصریه) داشته است.

براساس این گزارش، اعزام این هیئت ازجانب مرجعیت عالی شیعه پس از آن تکرار نزاع های عشایری ماه های اخیر در این استان انجام شده است.

این گزارش تأکید کرده که این هیئت متشکل از شماری از مقامات عتبه های حسینی و عباسی بوده و مسئول آن شیخ فاضل عوز، از مقامات بلندپایه عتبات بوده است.

این مقام گفته که مرجعیت از مردم مناطق جنوب که بیشترین پایبندی را به فتوای جهاد کفائی نشان دادند انتظار دارد که به توصیه های مرجعیت درباره نزاع های عشایری نیز پایبندی باشند.

این در حالی است که در ماه های گذشته موضوع ناپدید شدن «سجاد العراقی»، از فعالان تظاهرات، موجب تظاهرات پی در پی در این استان شده که تازه ترین آنها روز جمعه گذشته بود.

در زمان ناپدید شدن این فعال سیاسی، نخست وزیر عراق دستور اعزام یگانی از دستگاه مبارزه با تروریسم برای یافتن این فعال را داد اما این یگان نتوانست به نتیجه ای برسد.

برخی گزارش ها موضوع ناپدید شدن این فعال را به نزاع های عشایری مربوط می دانند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا