سرخط خبرهاسیاسی

ترکیه: آماده فعال‌سازی روابط‌مان با همه کشورهای شورای همکاری هستیم

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا آماده فعال‌سازی همکاری‌ها با همه کشورهای شورای همکاری و ایجاد شراکتی راهبردی با این کشورها است.

میدل ایست نیوز: «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا آماده فعال‌سازی روابط و همکاری‌ها با همه کشورهای شورای همکاری و ایجاد شراکتی راهبردی با این کشورها است.

وزیر امور خارجه ترکیه در آغاز تور سفرهای خود به شورای همکاری که با سفر به کویت آن را آغاز کرد، به نگرش آینده‌نگرانه رهبران کویت اشاره کرد و افزود این نگرش، کویت را به عنوان نمونه‌ای از زمامداری خردمندانه و دغدغه‌مند برای همبستگی منطقه‌ای قرار داده است.

چاووش اوغلو تاکید کرد ترکیه از نقش میانجیگرانه کویت در حل منازعات منطقه‌ای و موضع این کشور در حفظ صلح و امنیت از رهگذر گفت‌وگو و تفاهم متقابل تقدیر و تمجید کرد.

وی با بیان اینکه بعد از ترک کویت به عمان و قطر سفر خواهم کرد، اظهار داشت: انتخاب کویت به عنوان مقصد نخست نشانگر اهمیت نمادین آن در روند حل و فصل اختلافات شورای همکاری است و ما از نقش‌آفرینی و وساطت کویت در حل اختلافات قطر با چهار کشور عربی محاصره‌کننده تقدیر می کنیم.

چاووش اوغلو تصریح کرد: تلاش‌های کویت فضای بسیار مثبتی ایجاد کرد که منجر به حل کامل و فراگیر اختلافات شورای همکاری شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه اظهار داشت: پس از آنکه بحران شورای همکاری را پشت سر نهادیم، ما آماده فعال‌سازی همکاری‌ها و ایجاد شراکتی راهبردی با همه کشورهای شورای همکاری هستیم که نتیجه نگاه آینده‌نگرانه کویت است.

تلاش‌های میانجیگرانه کویت که بیش از 3 سال ادامه داشت منجر به توافق آشتی میان چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر در نشست العلا عربستان شد که از سال 2017میلادی به اتهام حمایت دوحه از اخوان المسلمین و گروه‌های تروریستی و موارد دیگر روابط خود را با این کشور قطع کرده بودند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا