سرخط خبرهاسیاسی

انهدام هسته تروریستی داعش در صلاح الدین و کرکوک + تصاویر

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق 8 نفر از تروریست ها را در کرکوک و صلاح الدین دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق یک هسته تروریستی وابسته به گروه داعش را در استان کرکوک منهدم کردند.

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای گفت: با اراده مردان شجاع عراق، عملیات پیش دستانه برق آسا و ویژه به دستان نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ادامه دارد و آنها توانستند یک هسته تروریستی متشکل از 4 نفر را در استان صلاح الدین منهدم و افراد آن را دستگیر کنند.

وی افزود: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم در عملیات دیگری در استان کرکوک، دو تروریست را دستگیر کردند.

رسول اظهار داشت که نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با داده های اطلاعاتی دقیق دستگاه اطلاعات عراق، در عملیات هلی برن در دره «زغیتون» در جنوب استان کرکوک، دو مسئول حمایت لجستیکی داعش را دستگیر و انبارهای مخفی مواد غذایی متعلق به عناصر تروریستی را کشف کردند.

وی اشاره کرد که طی این عملیات ها، 8 تروریست از جمله دو تن از رهبران این گروه های تروریستی دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

 

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا