خبر اولسرخط خبرها

الکاظمی: حملات تروریستی اربیل با هدف ایجاد آشوب انجام شده است

«مصطفی الکاظمی» تأکید کرد که حملات اربیل در حالی انجام شده که دولت عراق برای حفظ آرامش منطقه تلاش های بسیاری انجام می دهد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، تأکید کرد که حمله راکتی در اقلیم کردستان با هدف ایجاد آشوب در عراق انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسمی نخست وزیر عراق، «مصطفی الکاظمی» در جلسه امروز هیئت دولت عراق ضمن تروریستی خواندن این حمله تأکید کرد که این اقدام در حالی انجام شده که دولت عراق برای حفظ آرامش منطقه و دور کردن کشور از نزاع ها و جلوگیری از تبدل عراق به حیاط خلوت نزاع های منطقه ای تلاش های بسیاری انجام می دهد.

او افزود که دستور آغاز تحقیقات مشترک میان بغداد و اربیل برای دستگیری مجرمان را صادر کرده است.

الکاظمی گفت که نیروهای امنیتی عراق توانستند باند مرگ در بصره را که عامل کشتار و ترور شهروندان و فعالان و اصحاب رسانه بودند دستگیر کنند.

وی افزود که دولت خون های ریخته شده از مردم و عاملان کشتار را فراموش نخواهد کرد و افزود که دولت عزم خود را برای پیشرفت در این پرونده جزم کرده است.

اربیل شب گذشته شاهد حملات گسترده راکتی بود که براساس آمارهای رسمی در آن یک غیر نظامی جان باخته و 9 تن زخمی شده اند.

«وین مورتو» سخنگوی نیروهای امریکایی در ائتلاف بین المللی، در تازه ترین آمار ارائه شده درباره حادثه حمله راکتی در اربیل، از زخمی شدن 9 تن در این حادثه خبر داد.

او گفت که در این حادثه 14 راکت 107 میلی متری شلیک شده که 3 راکت آن به پایگاه نظامی برخورد کرده و در آن یک پیمانکار غیر نظامی (غیر امریکایی) جان باخته و 9 تن که 8 تن از آنها نیروی پیمانکار هستند زخمی شده اند و 4 مورد موج گرفتگی مغزی بر اثر انفجار ثبت شده است.

مورتو افزوده که درصورت دریافت اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا