سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی: دولت عزم خود را برای تحقق مطالبات تظاهرات کنندگان جزم کرده است

نخست وزیر عراق با حضور در فروگاه بغداد از گروهی از مجروحان تظاهرات و نیروهای امنیت و الحشد الشعبی و حشد عشایری که برای درمان به خارج از عراق منتقل شده بودند استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، تأکید کرد که دولت عزم خود را برای تحقق اهداف تظاهرات جزم کرده است.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، وی با حضور در فروگاه بین‌المللی بغداد از گروهی از مجروحان تظاهرات و نیروهای امنیت و الحشد الشعبی و حشد عشایری که برای درمان به خارج از عراق منتقل شده بودند استقبال کرد.

الکاظمی ضمن خوشامدگویی به این افراد تأکید کرد که دولت به رسیدگی به مسائل آسیب‌دیدگان و مجروحان چه از میان تظاهرات‌کنندگان چه نیروهای امنیتی حشد متعهد است چون آنان همگی در راه دفاع از میهن و ملتشان فداکاری کرده‌اند.

او گفت که حقوق و فداکاری‌های قربانیان تظاهرات هدر نخواهد رفت و عاملان کشتار تظاهرات‌کنندگان به قصاص قانونی خواهند رسید.

الکاظمی افزود که هدف از تظاهرات مطالبه تغییر و اصلاح و مبارزه با فساد و برگزاری انتخابات پیش از موعد بود و این همه بیش از هر زمان دست‌یافتنی شده چون دولت عزم خود را برای تحقق این اهداف جزم کرده است.

وی افزود که دولت با وجود شرایط سخت می‌کوشد که اشتباهات گذشته را جبران و راه  را برای تکرار آنها ببندد.

الکاظمی مصوبه دولت درباره مشمول شدن قربانیان تظاهرات در قانون شهدا و پیگیری درمان مجروحان و فرستادن آنها به خارج برای درمان را در این راستا دانست و خبر داد که کمیته‌ای از حقوق‌دانان و کارشناسان روند پیگیری پرونده‌های کشتار تظاهرات‌کنندگان را ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا