سرخط خبرهاسیاسی

استقبال وزارت پیشمرگه از برنامه ناتو برای افزایش نیروهایش در عراق

وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان از تصمیم ناتو برای افزایش نیروها و توسعه ماموریتش در عراق استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان از تصمیم ناتو برای افزایش نیروها و توسعه ماموریتش در عراق استقبال کرد.

عثمان محمد، مسئول رسانه‌ای وزارت پیشمرگه به رسانه‌های کُردزبان گفت: پیشمرگه از این تصمیم ناتو استقبال می کند و افزایش شمار مستشاران نظامی در عراق و اقلیم کردستان موجب می شود که نبرد با گروه تروریستی داعش وارد مراحل بهتری شود.

محمد افزود: ناتو از لحاظ مستشاری و آموزشی حمایت بزرگی از پیشمرگه انجام داده است و افزایش شمار مستشاران و مربیان نظامی می تواند در تسهیل ماموریت نیروهای پیشمرگه و سرعت‌ عملکردشان تاثیرگذار باشد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی پیشتر از افزایش ماموریت های این پیمان در عراق برای تضمین عدم بازگشت گروه تروریستی داعش خبر داده بود.

استولتنبرگ در پایان نشست وزرای دفاع پیمان ناتو گفت که ناتو در حال حاضر حضور محدود در عراق دارد اما اکنون تصمیم گرفته که به صورت گام به گام حضور خود را در عراق افزایش دهد.

او خبر داد که شمار این نیروها از 500 نیرو به 4000 نیرو افزایش خواهد یافت.

«جسیکا ال مک نولتی»، سخنگوی پنتاگون هم در واکنش به امکان ارسال نیروهای امریکایی بیشتر به خاورمیانه به عنوان بخشی از ماموریت گسترده آموزشی ناتو برای حمایت از نیروهای امریکایی و تضمین عدم قدرتگیری مجدد داعش گفت: ایالات متحده امریکا در عملیات شکل‌دهی به نیروهای ناتو در عراق مشارکت خواهد کرد و در این ماموریت مهم و گسترده سهم عادلانه خود را ایفا خواهد کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا