اجتماعیسرخط خبرها

خیز بلند کرونا در عراق؛ نیمی از موارد ابتلا مربوط به کرونای انگلیسی است

اداره بهداشت نجف اشرف از ابتلای 470 مورد جدید به کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره بهداشت نجف اشرف از ابتلای 470 مورد جدید به کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

در همین رابطه، «سیف البدر»، سخنگوی وزارت بهداشت عراق پیش‌بینی کرد که شمار مبتلایان به کرونا طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

البدر تاکید کرد طی دو هفته آتی وضعیت اپیدمی در عراق را ارزیابی خواهیم کرد و اگر آمار ابتلاها افزایش یابد، پیشنهاد خواهیم کرد تا ممنوعیت آمد و شد فراگیر شود.

وی با بیان اینکه تصمیم نهایی در اختیار کمیته عالی بهداشت است، اظهار داشت: گونه جدید و جهش یافته کرونا دارای فدرت انتشار گسترده‌ای است و کودکان و جوانان را به شدت درگیر می کند و عوارض آن از گونه پیشین شدیدتر است.

وزیر بهداشت عراق هم پیشتر ضمن اعلام افزایش آمار مراجعه به بیمارستان‌ها به علت کرونا خبر داد که نیمی از موارد شناسایی شده به کرونای جهش‌یافته انگلیسی مربوط می‌شود.

«سن التمیمی»، در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که موارد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در سه روز اخیر بسیار بالا بوده و نیمی از موارد ابتلا را شامل می‌شود.

او افزود که این ویروس در میان کودکان و جوانان رواج بیشتری داشته و درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر بزرگی کشور را تهدید می‌کند.

التمیمی افزایش موارد وخیم که موجب بستری شدن در بیمارستان‌ها شود را فشار شدیدی بر کادرهای درمان در عراق دانست.

او خواستار توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت تردد و کمک به نیروهای امنیتی و کادرهای درمان شد.

روز یکشنبه کمیته عالی بهداشت وسلامت عراق محدودیت‌های تازه‌ای را در کشور تصویب کرد که شامل منع تردد سراسری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و شنبه و همچنین منع تردد از ساعت 20 تا 5 هر روز می‌شود.

از دیگر مصوبات این کمیته تعطیلی مراکز خرید و ممنوعیت هرگونه تجمع و اجباری شدن ماسک است که با تعیین جریمه های سنگین همراه شده است.

وزارت بهداشت عراق روز گذشته از ابتلای 4 هزار نفر به ویروس کرونا و فوت 16 تن خبر داده بود.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا