اقتصادیسرخط خبرها

مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق: بحران اقتصادی عراق رو به بهبود است اما باید محتاط بود

«مظهر محمد صالح» بر ضرورت تعامل هشیارانه و محتاطانه با بهبود اوضاع اقتصادی از طریق قدرتمند کردن اقتصاد کشور دربرابر ضربات تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مظهر محمد صالح»، مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق گفت که بحران اقتصادی عراق رو به بهبود است.

وی در گفت وگو با روزنامه عراقی رسمی «الصباح»، گفت که اقتصاد عراق رو به بهبود و پشت سر گذاشتن بحران است و دو نشانه برای این بهبود در حال حاضر آشکار شده که اولین آنها توسعه ملموس بخش کشاورزی که موجب رشد تولید غیر نفتی کشور می شود و در سال 2021 حدود 4 درصد یعنی یک و نیم برابر رشد جمعیت افزایش خواهد یافت.

صالح افزود که موضوع دوم افزایش تقاضا برای خرید انرژی در جهان است که باعث افزایش تدریجی قیمت نفت شده و این قدرت مالی کشور را افزایش می دهد.

او بر ضرورت تعامل هشیارانه و محتاطانه با این وضعیت از طریق ایجاد بنیان های توسعه پایدار و قدرتمند کردن اقتصاد کشور دربرابر ضربات تأکید کرد.

مشاور نخست وزیر عراق افزود که جامعه بین الملل که از چند ماه پیش در قالب تیم ائتلاف مالی بین المللی برای کمک به عراق ایجاد شده بر تمایل خود به تقویت بنیان های ثابت توسعه پایدار در عراق تأکید کره است.

به گفته صالح برگه سفید اصلاحات که هیئت وزیران عراق آن را تصویب کرده نقشه راه مسیر «اصلاح اقتصادی» در کشور خواهد بود.

او افزود که کمیته عالی اصلاحات با امکان تصمیم گیری های اجرایی قاطع و ریشه ای برای شکوفایی فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری و اشتغالزا در دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل می شود و نهادهای مالی جهانی ازجمله کشورهای گروه 7 و بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از آن حمایت می کنند.

مشاور نخست وزیر عراق تأکید کرد که اراده داخلی و بین المللی برای اصلاحات از مشارکت در بازسازی و ایجاد تیمی برای اجرای اصلاحات و تحول کشور از نظام اقتصاد بحرانی به اقتصاد توسعه پایدار و سازندگی آشکار می شود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا