خبر اولسیاسی

ایران: حمله به کاروان ها و پایگاه های امریکایی در عراق، تله آفرینی هایی برای تخریب روابط خوب بین تهران و بغداد است

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله به کاروان ها و پایگاه های امریکایی در عراق را تله آفرینی های برای تخریب روابط خوب بین ایران و عراق دانست.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران حمله به کاروان ها و پایگاه های امریکایی در عراق را تله آفرینی برای تخریب روابط خوب بین ایران و عراق دانست.

وی در پاسخ به سوالی درباره حملات اخیر صورت گرفته به کاروان ها و پایگاه های امریکایی مستقر در عراق گفت: «ما بارها گفته ایم که نسبت به چنین حملاتی مشکوکیم. چنین روش هایی به نظر ما دام افکنی در روابط ایران و عراق است و بسیار مشکوک است. چنین اقداماتی ضمن این که صلح و ثبات در عراق را به خطر می اندازد به نظر می رسد که تله آفرینی هایی برای تخریب روابط خوب ایران و عراق است.»

خطیب زاده در ادامه افزود: از دولت عراق به صراحت خواسته ایم که به طور طبیعی به کشف حقیقت بپردازد و عاملان آن را دستگیر کند. به اعتقاد ما آنچه مهم است خروج نیروهای خارجی از این کشور است و به اعتقاد ما چنین حملات مشکوکی برای مشروعیت دادن به حضور بیگانگان در عراق است که استقلال و ثبات آن را به خطر انداخته است.»

وی در پاسخ سوال دیگری درباره سفر «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به ایران و آیا اینکه بعد از گفت وگوهای او در تهران آیا برنامه یا طرح تازه ای برای گشایش در گره بحران یمن ارائه شده است یا خیر نیز گفت: «فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ملاقات با وزیر امور خارجه، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مسئولین درگیر در پرونده یمن دیدار کرد، این دیدارها در چارچوب طرح صلحی بود که در دسترس قرار داشت. ما همه تلاش خود را به کار گرفته ایم که بحران و جنگ خانمانسوز یمن خاتمه یابد و امیدواریم عربستان سعودی به طرح هایی که برای پایان دادن به این جنگ ارائه شده است بپیوندد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا وزیر امور خارجه قطر در سفر به تهران، حامل پیامی از سوی آمریکا بوده است یا خیر، پاسخ داد: سفر وزیر امور خارجه قطر هم در ادامه رایزنی‌های دو کشور بوده است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا