اقتصادیخبر اول

عراق در پی تولید 10 هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی طی یک دهه آینده

وزارت نفت عراق خبر داد که پروژه های تولید برق از انرژی خورشیدی در چهار استان این کشور با ظرفیت تولید 750 مگاوات به مرحله تحویل به سرمایه گذاری رسیده است.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق خبر داد که پروژه های تولید برق از انرژی خورشیدی در چهار استان این کشور با ظرفیت تولید 750 مگاوات به مرحله تحویل به سرمایه گذاری رسیده است.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، تأکید کرد که 7 موقعیت برای اجرای پروژه های تولید برق از انرژی خورشیدی در چهار استان در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است و افزود که این پروژه در استان های واسط (مرکز آن: کوت)، بابل (مرکز آن: حله)، مثنی (مرکز آن: سماوه) و از همه بزرگ در کربلا با ظرفیت 300 مگاوات خواهد بود.

او گفت که مذاکرات و مشورت ها با شرکت های جهانی ازجمله یک شرکت نروژی و شرکت توتال فرانسه جریان دارد و افزود که شرکت توتال برای سرمایه گذاری در عراق ابراز آمادگی کرده است.

وزیر نفت عراق بر اهمیت تولید و استفاده از انرژی های پاک در حمایت از اقتصاد ملی و برنامه های توسعه پایدار و حمایت از محیط زیست تأکید کرد.

عبدالجبار افزود که برنامه راهبردی عراق 2020-2030 شامل تولید 10 هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی می شود و تأکید کرد که این اقدام موجب کاهش فشار بر نیروگاه های تولید برقی می شود که با سوخت فسیلی کار می کنند.

او گفت که هدف دولت آن است که دست کم 20 درصد برق عراق از خورشید تأمین شود.

هفته گذشته «سهی النجار»، رئیس سازمان ملی سرمایه گذاری عراق، گفت که هیئت دولت عراق روز سه شنبه (16 فوریه) در جلسه خود تصویب کرد که 7 نیروگاه تولید برق از انرژی خورشیدی به معرض سرمایه گذاری گذاشته شود.

او گفت که مجموعه ظرفیت این نیروگاه ها 750 مگاوات است و افزود که این مصوبه موجب تأمین انرژی پاک خورشیدی و کاهش فشار بر نیروگاه های دیگر به خصوص تا فصل تابستان آینده می شود.

براساس بیانیه رسمی دولت عراق در جلسه هیئت وزیران که به ریاست مصطفی الکاظمی برگزار شد، تصویب شد که 7 نیروگاه برق با ظرفیت 755 مگاوات در استان های کربلا، واسط (مرکز آن: کوت)، بابل (مرکز آن: حله)، و مثنی (مرکز آن: سماوه) به معرض سرمایه گذاری گذاشته شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا