خبر اولسرخط خبرها

تاکید دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر اهمیت امنیت و حاکمیت عراق

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در دیداری با وزیر امور خارجه عراق بر امنیت و حاکمیت عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق که به دعوت «فیصل بن فرحان»، همتای عربستانی خود در این کشور به سر می برد، امروز با «یوسف ین عثیمین»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش سایت وزارت خارجه عراق، دو طرف در این دیدار به بررسی خطر افراط گرایی و اهمیت مقابله حقیقی با ایدئولوژی آن از طریق برنامه ها و گام های بازتاب دهنده همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پرداختند.

وزیر خارجه عراق گفت که کشور هنوز به مقابله با تروریسم و گروه های تروریستی ادامه می دهد و در حال حرکت به سوی پی ریزی سیاست خارجی متعادلی است که منافع عراق را محقق سازد.

از طرفی دیگر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز مجددا حمایت همه کشورهای عضو این سازمان از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم و استفاده از شیوه های مختلف برای حمایت از طریق نهادهای دبیرخانه کل این سازمان و در زمینه های مختلف را اعلام کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق واقعیتی مهم است، به اهمیت احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلیشان همانند رویکرد دولت عراق اشاره کرد.

بن عثیمین در ادامه با اشاره به نزدیکی روابط عراق و عربستان از اقدامات دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه که بازتاب خوبی بر منافع دو ملت برادر خواهد داشت، ابراز خرسندی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در پایان از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای سفر به عراق و رایزنی در خصوص پیوندهای همکاری در همه زمینه ها دعوت کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا