خبر اولسرخط خبرها

سخنگوی هیات دولت عراق: هیچکس با راکت‌پراکنی بیهوده نمی‌تواند در پرونده‌های امنیتی بر دولت اعمال فشار کند

سخنگوی هیات دولت عراق تصریح کرد هیچکس با راکت‌پراکنی نمی‌تواند بر دولت فشار آورده و در پرونده‌های امنیتی مداخله کند.

میدل ایست نیوز: «حسن ناظم»، سخنگوی هیات دولت عراق تصریح کرد هیچکس با راکت‌پراکنی نمی‌تواند بر دولت فشار آورده و در پرونده‌های امنیتی مداخله کند.

حسن ناظم در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اظهار داشت: هیچکس نمی‌تواند با راکت‌پراکنی بیهوده بر دولت اعمال فشار کرده و در پرونده‌های امنیتی دخالت کند.

سخنگوی هیات دولت عراق با اشاره به اینکه این راکت‌پراکنی‌های بیهوده تلاش دارد تا امنیت شهروندان را تحت الشعاع قرار دهد، اظهار داشت: تنها دولت مسئول پرونده‌های امنیتی در کشور است.

وی گفت: تعرض‌ها به شهروندان نوعی آشوب و هرج و مرج است که ما طبق قانون با آن برخورد خواهیم کرد، دولت بر سر حاکمیتش با کسی مذاکره نمی کند.

ناظم درباره سفر پاپ به عراق گفت: آمادگی کاملی برای سفر پاپ به عراق وجود دارد و صدها درخواست از سوی رسانه‌ها برای مشارکت در پوشش سفر پاپ مطرح شده است.

وی درخصوص بودجه 2021 هم گفت: بر سر همه بندهای لایحه بودجه 2021 به جز سهم اقلیم کردستان توافق حاصل شد.

سخنگوی هیات دولت درباره تظاهرات الناصریه اظهار داشت: دولت از نزدیک تحولات و اوضاع الناصریه را زیر نظر دارد و به زودی چندین پروژه در این استان کلید خواهد خورد.

ناظم درخصوص اپیدمی کرونا تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم به تصمیمات کمیته سلامت پایبندی کامل داشته باشند، هیات دولت مسئولیت عقد قرارداد با شرکت سینو فارم درخصوص واکسن کرونا را به وزارت بهداشت داده است.

شب گذشته و در حمله راکتی به منطقه الخضراء، چند راکت به مناطق مختلفی شلیک شد و خسارت هایی به خودروهای غیرنظامی وارد کرد، پیش از این نیز طی روزهای اخیر حملات راکتی به فرودگاه بین‌المللی اربیل و پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین صورت گرفته بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا