خبر اولسرخط خبرها

خنثی سازی یک عملیات تروریستی وابسته به گروه های ساکن کردستان عراق توسط ایران

روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که یک عملیات تروریستی در منطقه جنوب آذربایجان‌ غربی خنثی شد.

میدل ایست نیوز: روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که یک عملیات تروریستی در منطقه جنوب آذربایجان‌ غربی با همراهی اداره کل اطلاعات استان و قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا در این اطلاعیه که امروز (چهارشنبه 24 فوریه) منتشر شده آمده است: با همکاری اداره اطلاعات آذربایجان غربی و قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) خنثی شدن اقدام یک تیم تروریستی که به دنبال ترور بود تحت رصد قرار گرفت و افراد این تیم تروریستی 2 نفره مسلح وابسته به گروه تروریستی مستقر در شمال عراق در درگیری مسلحانه به هلاکت رسیدند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این تروریست‌ها که قصد انجام عملیات تروریستی در پیرانشهر را داشتند، بعد از ظهر روز گذشته به هلاکت رسیدند که از آنها 2 قبضه اسلحه کلاشنیکف و نارنجک جنگی و مهمات به دست آمده است.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز دارد که از این میزان، حدود 250 کیلومتر با شمال عراق است.

صبح امروز نیز سردار «حسین رحیمی»، رئیس پلیس تهران از دستگیری تروریستی انتحاری که قصد انجام عملیات در چند منطقه در تهران را داشت خبر داد.

وی گفت: «فردی خرابکار که از سوی معاندان هدایت شده و قصد خرابکاری با جلیقه انتحاری داشت چند روز پیش در یکی از عوارضی‌های تهران شناسایی و دستگیر شد.»

رحیمی افزود: فرد دستگیر شده دارای جلیقه انتحاری و مواد محترقه ریموت‌دار بود.

وی ادامه داد: این فرد قصد تهدید نیروهای انتظامی را داشت اما یکی از نیروهای پلیس با تیزهوشی حدود 30 تا 40 دقیقه زمان خرید تا عملیات دستگیری این فرد را انجام دهد.

رئیس پلیس تهران اضافه کرد: در این ارتباط یکی از افسران انتظامی با پرت کردن خود بر روی این فرد، در همان لحظه بمب را خنثی کرد و مانع از انجام عملیات خرابکاری شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا