اجتماعیسرخط خبرها

اقدامات عتبه مقدسه حسینی برای جلوگیری از شیوع موج دوم کرونا

عتبه مقدسه حسینی از برخی اقدامات خود برای جلوگیری از شیوع موج دوم کرونا خبر داد.

میدل ایست نیوز: عتبه مقدسه حسینی از برخی اقدامات خود برای جلوگیری از شیوع موج دوم کرونا خبر داد.

سید افضل الشامی، سخنگوی رسمی عتبه حسینی در گفت‌وگو با شبکه کربلاء تصریح کرد: عتبه حسینی پیشتر هنگامی که اپیدمی کرونا وارد عراق شد، اقداماتی پیشگیرانه اتخاذ کرد، اکنون هم مجموعه‌ای از اقدامات برای کاهش احتمال شیوع این ویروس از طریق زیارت‌ها اتخاذ کرده است.

وی افزود: شمار خدام و نیروهای فعال در عتبه را 50 درصد کاهش دادیم و تصمیم پیشین در توقف اقامه نماز جمعه، نماز جماعت و تجمعات را ادامه می‌دهیم همچنین همه مراسم عبادی و تجمعات را متوقف کرده و فرش‌های موجود در داخل صحن‌ها را به جز باب قبله امام حسین (ع) جمع کردیم همچنین تصمیم گرفته شده است تا همه کتاب‌ها را از کتابخانه‌های داخل صحن جمع کنیم و کتابچه‌های کوچک را جایگزین آن کنیم.

الشامی ادامه داد: از زائران گرامی می‌خواهیم تا با خود مهر و کتاب ادعیه به همراه داشته باشند چرا که متخصصان معقتدند لمس کتاب‌ها و مهرها در شیوع ویروس تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: عتبه حسینی تاکنون 16 بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر عراق افتتاح کرده است واداره بهداشت این عتبه به ارتباط خود با وزارت بهداشت و دیگر نهادهای مربوطه ادامه می‌دهد.

الشامی در پایان از شهروندان و زائران محترم درخواست کرد تا به تدابیر پیشگیرانه از جمله زدن ماسک، کاهش تماس‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا