سرخط خبرهاسیاسی

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن: همواره با راهکارهای اقتصادی برای مساله فلسطین مخالفیم/روابط ما با اسرائیل در چارچوب توافق صلح است

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد توافق صلح بر مناسبات ما با اسرائیل حاکم است.

میدل ایست نیوز: «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد توافق صلح بر مناسبات ما با اسرائیل حکمفرماست و امّان با رفتارهای یک‌جانبه گرایانه تل‌آویو همیشه مخالف بوده است.

الصفدی با تاکید بر اینکه هیچ جایگزینی برای راهکار دو کشوری وجود ندارد، اظهار داشت: راهکاری به جز این و گزینه تک‌ کشوری منجر به وخیم‌تر شدن این منازعه، از بین رفتن امیدها و بروز درگیری‌هایی به مراتب خشونت‌بارتر از گذشته می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن افزود: ما با اسرائیل در موضوعاتی نظیر ترانزیت در مرزها، آب، صادرات به کرانه باختری که برای منافع عالی اردن حائز اهمیت است، ارتباط داریم، صدای مخالفت اردن همواره در مقابله با هر گونه اقدامی که با قوانین بین‌المللی یا منافع اردن در تضاد باشد، بلند بوده است.

وی گفت: شروطی وجود دارد که باید برای تحقق صلح عادلانه، فراگیر و دایمی باید عملی شود، اردن همواره مخالف راهکارهای اقتصادی برای مساله فلسطین بوده است، راهکار این مساله، سیاسی و روشن است.

الصفدی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اسرائیل در سیاست شهرک‌سازی افراط کرده و به راهکار دو کشوری بی‌توجه بوده است، اکنون فرصت آغاز مذاکرات جدی و کارساز فراهم است و ما باید در منطقه در این راستا نقش‌آفرینی کنیم.

وی درباره مناسبات اردن و امریکا گفت: این مناسبات، راهبردی است و با تکیه بر منافع متقابل و اصول صحیح ادامه دارد و میان پادشاه اردن و رئیس جمهوری جدید امریکا رابطه دوستانه‌ای وجود دارد.

الصفدی درخصوص روابط با تشکیلات خودگردان اظهار داشت: روابط ما با تشکیلات خودگردان عالی است و معمولا هر هفته سخنان یا اقداماتی برای حمایت از فلسطینی‌ها در اردن صورت می گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: اردن آماده کمک به برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات فلسطین است و جامعه جهانی باید از این انتخابات حمایت کند همچنین فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس نیز می بایست در این انتخابات شرکت کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا