سرخط خبرهاسیاسی

سفیر امریکا در اربیل: امیدواریم عاملان حملات راکتی تاوان جنایت‌شان را بپردازند

نخست‌وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدارهای جداگانه با سفیر امریکا درباره تازه‌ترین تحولات عراق و راهکارهای تقویت مناسبات میان اربیل و واشنگتن گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان در دیدار با «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده امریکا درباره تازه‌ترین تحولات عراق و راهکارهای تقویت مناسبات میان اربیل و واشنگتن گفت‌وگو کردند.

سفیر امریکا با اعلام حمایت واشنگتن از اقلیم کردستان در مقابله با گروه‌های تروریستی به ویژه پس از حمله تروریستی اخیر به اربیل، از دستگاه‌های امنیتی اقلیم کردستان به خاطر تجربه و مهارت‌شان در تعامل با تعرض تروریستی اخیر و انجام تحقیقات و پیگیری فوری با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی تشکر کرد.

تولر در ادامه با اشاره به جایگاه مهم و راهبردی اقلیم کردستان به عنوان متحد امریکا در خاورمیانه، اظهار داشت:امیدواریم با هماهنگی دولت فدرال عراق و دولت اقلیم، عاملان حمله تروریستی اخیر تاوان جنایت‌شان را بپردازند و به سزای عمل‌شان برسند.

در مقابل، نخست‌وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق با تشکر از ایالات متحده امریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی، تاکید کرد اقلیم کردستان همانند گذشته، عاملی مهم در تحقق امنیت و ثبات منطقه باقی خواهد ماند.

سفیر امریکا همچنین با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نچیروان بارزانی در این دیدار گفت‌وگوی راهبردی را «چارچوبی مهم برای پایایی مناسبات» دو کشور توصیف کرد بر آمادگی اقلیم برای برپایی مناسبات درست و کارساز با بغداد تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات امنیتی و سیاسی عراق و حمله راکتی به اربیل، پایگاه هوایی بلد و بغداد رایزنی کردند.

طرفین بر اهمیت و لزوم هماهنگی میان طرف‌های ذیربط در عراق و اقلیم کردستان و تداوم همکاری و پشتیبانی ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم و حمایت از ثبات و آرامش تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره شیوع کرونا، توافق بغداد و اربیل برای عادی‌سازی اوضاع در سنجار، دشت نینوا و دیگر مسائل مورد اهتمام مشترک دو طرف تبادل نظر کردند.

منبع
الفراتشفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا