سرخط خبرهاسیاسی

«قاسم الاعرجی» برای بررسی افزایش شمار نیروهای ناتو به پارلمان عراق می رود

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در جلسه فردای پارلمان عراق میزبان مشاور امنیت ملی این کشور برای بررسی افزایش شمار نیروهای ناتو در عراق خواهد بود.

میدل ایست نیوز: یک منبع در پارلمان عراق فاش کرد که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق فردا در جلسه با حضور «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق به بررسی افزایش شمار نیروهای ناتو در عراق خواهد پرداخت.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز پنجشنبه قاسم الاعرجی را برای بررسی افزایش شمار نیروهای ناتو در عراق به حضور خواهد پذیرفت.

منبع مذکور اشاره کرد که گرایشی در پارلمان وجود دارد مبنی بر اینکه اجازه حضور نیروهای خارجی در عراق از جمله ناتو به بهانه آموزش نیروهای عراقی داده نشود.

پیش از این «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، تأکید کرده بود که فعالیت ناتو در عراق با هماهنگی و موافقت دولت عراق است.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو گفته بود که ناتو در حال حاضر حضور محدود در عراق دارد اما اکنون تصمیم گرفته که به صورت گام به گام حضور خود را در عراق افزایش دهد.

او خبر داد که شمار این نیروها از 500 نیرو به 4000 نیرو افزایش خواهد یافت.

سخنان دبیرکل ناتو در افزایش نیروهای این پیمان در عراق از بحرانی جدید در بغداد هشدار می‌دهد که طرفین این بحران از یک سو دولت الکاظمی و نیروهای طرفدار این اقدام ناتو و از طرفی دیگر گروه‌های سیاسی و مسلح مخالف حضور نظامیان خارجی است.

همچنین بخوانید

افزایش شمار نیروهای ناتو در عراق؛ آیا بحرانی جدید بروز می‌کند؟

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا