خبر اولسیاسی

وزارت کشور عراق هم هرگونه تبادل اطلاعات با امریکا درباره حمله امروز در خاک سوریه را تکذیب کرد

وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای هرگونه همکاری اطلاعاتی درباره حمله بامداد امروز به مواضع کتائب حزب‌الله در سوریه را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق نیز مانند وزارت دفاع در بیانیه‌ای هرگونه همکاری اطلاعاتی درباره حمله بامداد امروز به مواضع کتائب حزب‌الله در سوریه را تکذیب کرد.

وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای تأکید کرد که در راستای اظهارات مطرح‌شده درباره تبادل اطلاعات امنیتی با نیروهای ائتلاف بین‌المللی بابت حمله صبح امروز در خاک سوریه لازم است توضیح دهد که سازوکار همکاری با ائتلاف بین‌المللی صرفا در چارچوب افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های نیروهای عراقی در عرصه امنیت داخلی و مبارزه با جرم و جنایت است.

این بیانیه افزوده که در این راستا لازم است تأکید شود که هیچ یک از دستگاه‌های تابع این وزارتخانه در هیچ سطحی با نیروهای ائتلاف تبادل اطلاعات نداشته‌اند.

پیش از این وزارت دفاع عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای رسمی هرگونه هماهنگی اطلاعاتی با ایالات متحده درباره عملیات نظامی امریکا در خاک سوریه را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق که عصر جمعه (26 فوریه) منتشر شده آمده که وزارت دفاع عراق از اظهارات وزیر دفاع امریکا درباره تبادل اطلاعات با عراق پیش از عملیات حمله هوایی به مواضعی در خاک سوریه ابراز تعجب می‌کند.

وزارت دفاع عراق تأکید کرده که چنین تبادل اطلاعاتی درکار نبوده و همکاری با ائتلاف بین‌المللی منحصر به هدف مشخص از شکل‌گیری این ائتلاف یعنی جنگ با گروه تروریستی داعش و مواجهه با تهدیدهای آن در عراق به نحوی که حافظ حاکمیت ارضی عراق باشد است.

«لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، تأکید کرد که «بابت آنچه هدف قرار داده‌ایم مطمئنیم و می‌دانیم کجا را زده‌ایم» و افزود که این گروه مسلح همان کسانی هستند که حملات اخیر را انجام داده‌اند.

«لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، درباره خبر حمله هوایی امریکا به یکی از مواضع نیروها در سوریه تأکید کرد که «بابت آنچه هدف قرار داده‌ایم مطمئنیم و می‌دانیم کجا را زده‌ایم» و افزود که در این باره با عراق هماهنگی اطلاعاتی انجام شده است و این گروه مسلح همان کسانی هستند که حملات اخیر را انجام داده‌اند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا