سرخط خبرهاسیاسی

بازداشت 9 تروریست داعشی در 4 استان عراق

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق 9 تروریست داعشی را در 4 استان عراق بازداشت کردند.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه از دستگیری 9 تن از عناصر گروه تروریستی داعش در 4 استان خبر داد.

وی در بیانیه ای گفت: به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و از طریق عملیاتی ویژه و حرفه ای، نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم در مناطق مختلفی از عراق توانستند با پیگیری میدانی و تشدید تلاش های اطلاعاتی، یکی از عناصر باقیمانده داعش در استان بصره که در چند عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی شرکت داشت را دستگیر کنند.

رسول افزود: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم همچنین 3 تروریست پنهان شده در مناطق مسکونی در کرکوک و دو تروریست داعشی را در استان الانبار بازداشت کردند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین از دستگیری 3 تروریست در منطقه کنعوص در جنوب موصل خبر داد و اعلام کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در عملیات جداگانه امروز خود در این 4 استان 9 تروریست داعشی را به دام انداخت.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا