سرخط خبرهاسیاسی

تظاهرات‌کنندگان نجف: تا پایان سفر پاپ قصد تشدید تظاهرات را نداریم

تظاهرات‌کنندگان نجف اشرف تاکید کردند قصد ندارند تا پایان سفر پاپ به عراق در مقطع کنونی تظاهرات را تشدید کنند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات‌کنندگان نجف اشرف تاکید کردند قصد ندارند تا پایان سفر پاپ به عراق در مقطع کنونی تظاهرات را تشدید کنند.

تظاهرات‌کنندگان استان نجف اشرف در بیانیه‌ای اعلام کردند: در پاسخ به افرادی که همزمان با سفر پاپ به نجف خواهان تشدید تظاهرات‌ هستند، می‌گوییم همه باید بدانند که تظاهرات روزهای گذشته تنها برای حمایت از برادران‌مان در الناصریه بوده است لذا تصمیم گرفته شد طی روزهای آتی و تا پایان سفر پاپ به نجف اشرف و دیدارش با مرجع عالیقدر تشیع، تظاهرات در میادین اعتراضات نجف تشدید نشود.

در ادامه این بیانیه آمده است، تمایل داریم تا به اهالی نجف و همه آزادگان جهان اعلام کنیم که برخی گروه‌های منحرف ارتباطات مشکوکی با طرف‌های خارجی و داخلی دارند که همگان می‌دانند؛ این گروه‌ها خواهان به چالش کشیدن وضعیت امنیتی در نجف اشرف در راستای جلب رضایت طرف‌های مذکور هستند.

تظاهرات‌کنندگان در این بیانیه از دستگاه‌های امنیتی استانی و فدرال خواستند تا به نقش واقعی و جدی خود در تامین امنیت سفر پاپ و هیات همراه عمل کنند و همه تظاهرات‌کنندگان از تلاش‌های رسمی و قانونی دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری موفقیت‌آمیز سفر پاپ حمایت می‌کنند؛ سفری که با اندیشه‌های انسانی خود به بشریت و به خصوص جامعه عراق خدمت خواهد کرد.

پاپ فرانسیس قرار است 5 مارس به عراق سفر کند، وی همچنین با حضور در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع دیدار خواهد کرد.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا