خبر اولسرخط خبرها

امیر کویت با تشکیل دولت جدید موافقت کرد

امیر کویت طی فرمانی با تشکیل دولت جدید این کشور موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت طی فرمانی با تشکیل دولت جدید این کشور موافقت کرد.

منابع آگاه کویتی پیشتر ترکیب دولت جدید این کشور به نخست‌وزیری شیخ صباح الخالد را که قرار است فردا چهارشنبه در برابر امیر کویت سوگند یاد کنند، اعلام کرده بودند.

منابع مذکور در گفت‌وگو با روزنامه القبس تصریح کردند: در ترکیب دولت جدید کویت «حمد جابر العلی» به عنوان معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع و «عبدالله الرومی» معاون نخست‌وزیر و وزیر دادگستری معرفی شده است.

منابع یاد شده افزودند: ترکیب دولت جدید شاهد تغییراتی در 4 وزارتخانه است به طوری که «انس الصالح» معاون نخست وزیر و وزیر امور هیات دولت، «فیصل المدلج» وزیر تجارت و صنعت، «نواف الیاسین» وزیر دادگستری و «عبدالله معرفی» وزیر خدمات و مسکن در ترکیب وزرای پیشنهادی جای ندارند.

به گفته این منابع، عبدالله الرومی به عنوان وزیر دادگستری، مشعان العتیبی وزیر برق و آب، شایع الشایع وزیر مسکن و عبدالله السلمان به عنوان وزیر تجارت و صنعت معرفی شده است.

منابع یاد شده تصریح کردند محمد الفارس به عنوان وزیر نفت و درنا الفارس به عنوان وزیر فناوری اطلاعات پیشنهاد شده است.

به گفته منابع یاد شده وزرای بهداشت، امور خارجه، اوقاف، کشور، دارایی و رسانه و جوانان سمت‌های خود را حفظ کرده‌اند.

سخنگوی دولت کویت بیش از یک ماه پیش اعلام کرد، بعد از اعتراض نمایندگان پارلمان کویت به ترکیب دولت در حالی‌ که یک ماه از تشکیل آن می‌گذرد نخست وزیر میزبان وزیرانش بود و آنها استعفانامه خود را به نخست وزیر تقدیم کردند.

منبع
القبس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا