خبر اولسیاسی

کاخ سفید: در حال ارزیابی حمله راکتی به عین الاسد هستیم/در صورت لزوم پاسخ می‌دهیم

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن در حال ارزیابی تاثیر حمله راکتی اخیر به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق است.

میدل ایست نیوز: «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن در حال ارزیابی تاثیر حمله راکتی اخیر به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق است.

وی با بیان اینکه در حال ارزیابی تاثیر حمله راکتی صبح امروز به پایگاه عین الاسد در غرب عراق هستیم، گفت: اگر ارزیابی به لزوم پاسخگویی به حمله منتهی شود، مجددا وارد عمل خواهیم شد و شیوه ما پاسخ به مهاجمان خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا در جریان جزئیات این حمله به عین الاسد قرار گرفته است و تحقیقات برای مشخص کردن گروه مسئول این حمله همچنان ادامه دارد.

پنتاگون نیز ساعاتی پیش در نخستین واکنش رسمی خود به حمله راکتی صبح امروز به پایگاه عین الاسد تصریح کرد در نتیجه این حمله راکتی هیچ یک از نیروهای امریکایی دچار جراجت نشدند.

وزارت دفاع امریکا با تایید جان باختن یک پیمانکار غیرنظامی امریکایی در نتیجه سکته قلبی بعد از حمله راکتی به عین الاسد، اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق در حال انجام تحقیقات درباره این حمله است و اکنون نمی‌توانیم گروهی که عامل این حمله راکتی است را مشخص کنیم.

پیش از این واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که پایگاه هوایی امریکایی عین الاسد در استان الانبار هدف اصابت 10 راکت قرار گرفت.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا