سرخط خبرها

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه عراق درباره سفر آتی پاپ

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت سفر پاپ در شرایطی انجام می‌شود که دولت عراق با چالش‌های بسیاری از جمله اپیدمی کرونا و تکمیل نبرد با تروریسم دست به گریبان است.

میدل ایست نیوز: «احمد الصحاف»، سخنگوی کمیته هماهنگی سفر پاپ به عراق تصریح کرد این سفر در شرایطی انجام می‌شود که دولت عراق با چالش‌های بسیاری از جمله اپیدمی کرونا و تکمیل نبرد با تروریسم دست به گریبان است.

وی گفت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور داده تا همه تلاش‌های لازم صورت گرفته و کمیته‌ای عالی برای نظارت و هماهنگی برنامه‌های سفر پاپ تشکیل شود.

الصحاف افزود: ریاست این هیات بر عهده نزار الخیرالله قائم مقام وزارت امور خارجه است و همه دستگاه‌های دولتی خدمات‌رسان، امنیتی و دیپلماتیک در آن عضو هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: هماهنگی‌های لازم برای تسهیل ورود بیش از 280 خبرنگار از خارج عراق و 76 خبرنگار در چارچوب تیم همراه پاپ انجام شده است.

وی گفت: سفر پاپ دربردارنده پیامی بزرگ و انسانی در لزوم یکپارچگی طیف‌های مختلف و تقویت گفت‌وگوی ادیان در عراق است.

سخنگوی کمیته هماهنگی سفر پاپ به عراق تصریح کرد: برنامه‎ های سفر پاپ به این شرح است که وی ابتدا با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق با حضور همه روسای فراکسیون‌ها و جریان‌های سیاسی عراق و نمایندگان همه ادیان و طوایف دیدار خواهد کرد و طی آن برهم صالح سخنرانی تاریخی درباره اهمیت این سفر و بازتاب‌های منطقه‌ای ایراد خواهد کرد. سپس پاپ از کلیسای مار یوسف و سیده النجاه بغداد دیدن خواهد کرد و بعد از آن به شهر تاریخی اور سفر خواهد کرد، وی پس از آن به ورزشگاه حریر اربیل رفته و در آنجا مراسم دعا برگزار خواهد کرد همچنین در ادامه به موصل و منطقه قره قوش نیز خواهد رفت.

صحاف در پایان اظهار داشت: الکاظمی در فرودگاه بغداد از پاپ استقبال خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا