سرخط خبرها

نماینده سازمان بهداشت جهانی: عراق در واکسن کرونا کمبود نخواهد داشت

نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق تأکید کرد که وضعیت کرونا در عراق بعد از افزایش ناگهانی موارد ابتلا در هفته های اخیر اکنون به وضعیت ثبات رسیده است.

ميدل ایست نیوز: نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق تأکید کرد که وضعیت کرونا در عراق بعد از افزایش ناگهانی موارد ابتلا در هفته های اخیر اکنون به وضعیت ثبات رسیده است.

«وائل حتاحت»، رئیس تیم اورژانس سازمان بهداشت جهانی در عراق گفت که شیوع کرونای نوع انگلیسی در عراق که سرعت گسترش آن بسیار بالاست موجب نگرانی شده بود اما در روزهای اخیر شاهد به ثبات رسیدن موارد ابتلا هستیم هرچند هنوز نمی توان حکم قطعی داد.

او ضمن ابراز خوشحالی از رسیدن اولین محموله واکسن کرونا به عراق از چین، تأکید کرد که به زودی محموله های بزرگ واکسن به عراق خواهد رسید و عراق در این باره کمبودی نخواهد داشت.

حتاحت تأکید کرد که به زودی محموله های تازه ای از کیت های آزمایشگاهی و لباس های مخصوص کادرهای درمان نیز به عراق خواهد رسید.

همزمان وزارت بهداشت عراق خبر داد که وزیر بهداشت در دیدار با سفیر چین در بغداد درباره خرید فوری 2 میلیون دوز واکسن سینوفارم به توافق رسیده است.

روز گذشته عراق 150 هزار دوز واکسن سینوفارم تحول گرفت که عملیات تزریق آن در بیمارستان های بغداد و بصره و اربیل و چند شهر دیگر آغاز شده است.

همچنین عراق قرار است تا پایان ماه جاری میلادی محموله های تازه ای از واکسن استرازینیکا و فایزر تحویل بگیرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا