اجتماعیسرخط خبرها

تصمیم دانمارک برای اخراج نزدیک به صد پناهنده سوری

دانمارک طی تصمیمی به علت «امن بودن حومه دمشق برای بازگشت پناهندگان» مجوز اقامت موقت نزدیک به صد سوری را سلب کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه «ایندیپندنت» فاش کرد که دانمارک نخستین کشور اروپایی است که مجوز اقامت پناهندگان سوری را سلب کرد و خواستار بازگشت آنها به کشورشان به علت «امن بودن دمشق برای بازگشت» شد.

«ماتیاس تسفای»، وزیر مهاجرت دانمارک اعلام کرد که مجوز پناهندگی 94 پناهنده سوری سلب شد و اشاره کرد که کشورش از ابتدا نسبت به وضعیت سوریه صادق بوده است.

وی افزود: به پناهندگان سوری توضیح دادیم که مجوز اقامتشان موقت است و اگر دیگر نیازی به حمایت از آنها وجود نداشته باشد امکان سلب مجوز اقامت وجود دارد.

وزیر مهاجرت دانمارک تصریح کرد که حمایت از پناهندگان تا زمانی که نیاز وجود داشته باشد صورت می گیرد و هنگامی که وضعیت کشور اصلی پناهنده بهبود یابد باید به کشورش بازگردد.

این تصمیم وزارت مهاجرت دانمارک پس از آن اتخاذ شد که استان حومه دمشق را نیز به منطقه امن سوریه افزود.

دانمارک پیش از این نیز در سال گذشته مجوز حمایت موقت 900 پناهنده سوری از منطقه دمشق را ارزیابی کرده بود و اکنون تصمیم دولت دانمارک در خصوص منطقه حومه دمشق در سوریه 350 پناهنده دیگر سوری را تحت الشعاع قرار می دهد.

در دسامبر سال 2019، هیئت تجدید نظر پناهندگان در دانمارک حکم داد که شرایط در دمشق دیگر آنقدر خطرناک نیست که دلایلی برای حمایت موقت از پناهجویان ارائه دهد.

عفو بین الملل به روزنامه انگلیسی گفت که آنها احساس می کنند این تصمیم «وحشتناک» و «نقض بی پروای وظیفه دانمارک در ارائه پناهندگی» است.

«استیو والدز سیموندس»، مدیر امور پناهندگان و مهاجران در سازمان عفو ​​بین الملل در بریتانیا، افزود: «پیگیری دولت دانمارک برای بازگرداندن مردم به سوریه، یک توهین وحشتناک به قانون پناهندگان و حق مردم برای ایمن ماندن است.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا