سرخط خبرهاسیاسی

ترکیه: بیانیه اتحادیه عرب توسط برخی اعضا برای سرپوشی به اقدامات مخرب‌شان صادر شده است

ترکیه اتهامات اتحادیه عرب در مداخله آنکارا در امور داخلی کشورهای عربی را رد کرد.

میدل ایست نیوز: ترکیه اتهامات اتحادیه عرب در مداخله آنکارا در امور داخلی کشورهای عربی را رد کرد و آن را فاقد دلیل و مستندات دانست.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در واکنش به بیانیه پایانی نشست صد و پنجاه و پنجم اتحادیه عرب که در روز چهارشنبه در قاهره، پایتخت مصر برگزار شد، اظهار داشت: برخی از اعضای اتحادیه عرب بر حفظ اتهامات بی‌مورد علیه ترکیه در راستای سرپوش گذاشتن به اقدامات مخرب‌شان اصرار دارند.

دستگاه دیپلماسی لبنان افزوده برخی از اعضای این اتحادیه با صدور این بیانیه که از سوی برخی کشورها و بدون انجام مشورت تحمیل شده است، مخالف هستند.

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرده است که ما از جمله کشورهای پیشرفته در تلاش برای حمایت از صلح و ثبات قرار داریم و حمایت از حاکمیت و یکپارچگی اراضی کشورهای عربی و تشکیل ائتلاف‌های سیاسی میان آنها از مهم ترین اولویت‌های ترکیه در امنیت منطقه است.

ترکیه در پایان از اتحادیه عرب خواست به جای اتهام‌زنی‌های غیر قابل توجیه، اولویت خود را تحقق صلح و شکوفایی برای کشورهای عربی و نقش‌آفرینی سازنده در برقراری امنیت و ثبات در منطقه قرار دهد.

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود ضمن محکوم کردن آنچه که «مداخلات ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی» نامیده، از آنکارا خواست تا نیروهای خود را از سوریه، لیبی و عراق خارج کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا