سرخط خبرهاسیاسی

هشدار امریکا به شهروندان خود در عربستان نسبت به حملات موشکی در شرق این کشور

امریکا به شهروندان خود در عربستان نسبت به حملات موشکی و انفجارهای احتمالی در شرق این کشور هشدار داد.

میدل ایست نیوز: ایالات متحده امریکا به شهروندان خود در عربستان نسبت به حملات موشکی و انفجارهای احتمالی در شرق این کشور هشدار داد.

هیات دیپلماتیک امریکا در عربستان در بیانیه‌ای به شهروندان خود توصیه کرد تدابیر پیشگیرانه و احتیاطات لازم را در سایه درگیری‌ها و حملات موشکی و انفجارهای در منطقه الظهران، الدمام و الخبر در استان الشرقیه اتخاذ کنند.

منطقه الظهران یکی از مراکز مهم در زمینه تولید و پالایش نفت در عربستان به شمار می‌رود و علاوه بر میزبانی از مقر شرکت آرامکو، پایگاه نیروهای امریکایی نیز در آن قرار دارد.

انصارالله یمن پیشتر از انجام «عملیات نظامی گسترده» در عمق اراضی عربستان خبر داده بود.

سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد در این عملیات که با استفاده 14 پهپاد از نوع صماد 3 و 8 موشک بالستیک انجام شد، شرکت نفتی آرامکو عربستان در بندر راس التنوره و دیگر اهداف نظامی در منطقه الدمام مورد هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه افزود: در این عملیات گسترده که با نام «عملیات موازنه بازدارندگی ششم» انجام شد، مواضع نظامی دیگر در عسیر و جیزان با 4 پهپاد از نوع 2k و 7 موشک از نوع بدر مورد اصابت دقیق قرار گرفت.

سرهنگ سریع ادامه داد عملیات موازنه بازدارندگی ششم در چارچوب حق طبیعی‌ و مشروع‌مان در پاسخ به تشدید تجاوزات و محاصره فراگیر ائتلاف عربی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت که به نظام عربستان قول می‌دهیم در صورت تداوم محاصره و تجاوزات، عملیات دردناک‌تر و کوبنده‌تری انجام خواهیم داد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان پیش از این از رهگیری و انهدام دو موشک بالستیک شلیک شده توسط انصارالله یمن به سمت منطقه جازان خبر داده بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا