سرخط خبرهاسیاسی

تحرکات کویت برای برگزاری نشست سه جانبه بین قطر، امارات و مصر

منابع دیپلماتیک بلندپایه کویتی تحرکات رهبران کویت برای برگزاری نشست سه جانبه بین قطر، امارات و مصر در نیمه ماه جاری را فاش کردند.

میدل ایست نیوز: روزنامه القبس کویت، تحرکات رهبران سیاسی کویت برای برگزاری نشست سه جانبه ای بین قطر، امارات و مصر در نیمه ماه جاری را فاش کرد.

القبس به نقل از منابع دیپلماتیک بلند پایه گفت: نامه امیر کویت به رهبران مصر، قطر و امارات، دربرگیرنده اهتمام به تقویت اتحاد و وحدت میان کشورهای عضو شورای همکاری و تشکر از همکاری این سه کشور با یکدیگر برای پایان بحران شورای همکاری بود.

این نامه همچنین به تحسین از قبول دعوت کویت برای برگزاری نشست هایی برای حل مشکلات فیمابین اشاره کرده است.

نامه مذکور اشاره کرده است که پس از تلاش های کویت برای حل بحران شورای همکاری، امور بین این سه کشور به سوی گشایشی در حال حرکت است.

به گفته منابع دیپلماتیک بلندپایه کویتی، نشستی در سطح وزرا در نیمه ماه جاری بین قطر، امارات و مصر برای بررسی مهم ترین نتایج و دستورالعمل ها و مصوبات اجلاس سران شورای همکاری در شهر العلای عربستان و نتایج نشست هایی که در کویت برگزار شد، برگزار خواهد شد.

گفتنی است این نشست به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژانویه امسال، روابط خود با قطر را پس از گذشت بیش از 3 سال مجددا از سر گرفته و به بحران شورای همکاری پایان دادند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا