سرخط خبرهاسیاسی

انتقاد شدید «جوزپ بورل» از دمشق: اتحادیه اروپا نمی تواند به تنهایی بحران سوریه را حل کند

«جوزپ بورل» تأکید کرد که تا زمانی که جدول زمانی انتقال سیاسی در سوریه تعیین نشود نمی توان تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را برداشت.

میدل ایست نیوز: «جوزپ بورل»، هماهنگ کننده سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، تأکید کرد که تا زمانی که جدول زمانی انتقال سیاسی در سوریه براساس قطع نامه های سازمان ملل تعیین نشود نمی توان تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را برداشت یا از روند بازسازی سوریه حمایت کرد.

او در سخنانی دربرابر پارلمان اتحادیه اروپا به مناسبت دهمین سال جنگ در سوریه، گفت که این جدول زمانی باید با تنظیم قانون اساسی جدید و اجرای انتخابات آزاد در سوریه تهیه شود.

بورل تأکید کرد که 10 سال است مردم سوریه در معرض انواع جنگ ها و آزارها و گرسنگی و فقر هستند و افزود که با وجود حمایت های ایران و روسیه، «بشار اسد» برنده این جنگ نخواهد بود و راه حل سیاسی تنها راه پایدار برای حل مشکلات سوریه است.

او همچنین دمشق را به مانع تراشی در فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی و به بن بست کشیدن راه حل سیاسی در سوریه متهم کرد و افزود که بشار اسد خواستار انتخابات آزاد و عادلانه نیست.

دیپلمات ارشد اروپایی تأکید کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند به تنهایی بحران سوریه را حل کند و افزود که باید طرف های ذی ربط برای انتقال سیاسی در کشور سوریه را تحت فشار قرار دهند.

وی همچنین خبر داد که در 29 مارس کنونی در پنجمین نشست کنفرانس دوستان سوریه با حضور نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حاضر خواهد شد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا