سرخط خبرها

صدر خواستار اجرای گفت وگوی اصلاحی میان همه نیروهای سیاسی عراق شد

رهبر جریان صدر عراق، با انتشار بیانیه ای ضمن استقبال از گفت وگوی داخلی در عراق بر ضرورت مستثنی شدن بعثی ها و تروریست ها از آن تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، با انتشار بیانیه ای ضمن استقبال از گفت وگوی داخلی در عراق بر ضرورت مستثنی شدن بعثی ها و تروریست ها از آن تأکید کرد.

او در این بیانیه که امروز (چهارشنبه 10 مارس) منتشر شده تأکید کرده که این روزها شاهد افزایش تنش میان عربستان سعودی و یمن به طور خاص با حوثی ها هستیم و از نهادهای بین المللی به خصوص سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی خواسته که برای پایان دادن به این جنگ به موجب تنش و نزاع های خونبار در منطقه شده وارد عمل شوند به خصوص که ماه مبارک رمضان نزدیک است.

صدر همچنین برخی گروه های سیاسی عراق را به سوءاستفاده از افراد نفوذی در تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق با هدف ایجاد تنش امنیتی و سیاسی و بهره برداری انتخابات و اغراض سیاسی متهم کرده و تأکید کرده این اقدامات مسالمت اجتماعی در عراق را برهم می زند و موجب حملات به نیروهای امنیتی عراق «بدون عذر موجه شرعی یا حقوقی» می شود.

او از دولت عراق خواسته که به مسئولیت خود در حفاظت از امنیت و اقتدار دولت عمل کند.

صدر همچنین خواستار اجرای گفت وگوی اصلاحی میان همه نیروهای سیاسی ازجمله نسل جوانان معترض زیر نظر نهادهای بین المللی شد و تأکید کرد که در این گفت وگوها باید هرکس که وابستگی بعثی یا تروریستی دارد مستنثی شود.

او گفت وگو را اقدامی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از ادامه فساد در حکومت و میان طبقات ملت و پایان دادن به خشونت رو به افزایش در عراق دانست.

روز دوشنبه، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در پیامی تلویزیونی به مناسبت پایان موفقیت آمیز سفر پاپ فرانسیس به عراق، نیروهای سیاسی کشور را به برگزاری گفت وگوی جامع با هدف کاهش تنش در فضای سیاسی و مقدمه چینی برای اجرای انتخابات دعوت کرد.

او روز گذشته نیز در جلسه هیئت دولت عراق این موضوع را تکرار کرد.

این فراخوان با واکنش مثبت اکثر گروه های سیاسی عراق مواجه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا