اجتماعیسرخط خبرها

سران سیاسی عراق شهادت امام کاظم(ع) را تسلیت گفتند

رئیس جمهور و رئیس مجلس عراق با انتشار بیانیه های رسمی سالروز شهادت امام کاظم(ع) را به مردم عراق و امت اسلامی تسلیت گفت.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با انتشار بیانیه ای رسمی سالروز شهادت امام کاظم(ع) را به مردم عراق و امت اسلامی تسلیت گفت.

او در این بیانیه آمده که روز شهادت امام کاظم(ع) یادبود ماندگاری است که ما را به چنگ زدن به ارزش های والایی وامیدارد  که آن امام بزرگوار و اهل بیت طاهرینش در راه آن فداکاری کردند و والاترین مفاهیم فداکاری را رقم زدند و سختی ها را تحمل کردند و صبورانه بر راه حق و خیر و صلح و پایان دادن به ظلم و ذلت و برافراشتن پرچم عزت و کرامت انسانی پافشاری کردند.

برهم صالح افزوده که ملت عراق امسال در حالی این روز را گرامی می دارد که کشور در شرایطی پیچیده با چالش هایی سخت مواجه است که از همه مهم تر شیوع کروناست که به خطری جدی برای بشریت تبدیل شده و باید همه برای کمک با کاهش پیامدهای گوناگون آن دست به دست هم دهند.

او همچنین بر اهمیت همبستگی برای حفاظت از امنیت کشور و جلوگیری از برهم زدن ثبات کشور به دست آشوب طلبان تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه به جمع بزرگ زایران و مواکب عزاداری و نیروهای مسلح که تلاش های بسیاری برای حفاظت از امنیت زایرانِ راهی به مرقد مطهر کاظمین(ع) انجام داده اند درود فرستاد.

او خواستار آن شد که یادبود شهادت امام کاظم(ع) انگیزه ای برای وحدت و همکاری همه خیرخواهان برای امنیت و ثبات و صلح و شکوفایی عراق باشد.

همزمان، «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، نیز با انتشار بیانیه ای این حادثه را به عموم ملت عراق و جهان اسلام و مراجع معظم تسلیت گفت.

او این روز را بهانه ای برای یادآوری ارزش های صبر و ایستادگی برای یاری حق و عدالت و دفاع از مظلومان دانست و از نقش نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت زایران تقدیر و تشکر کرد.

جمعیت عظیمی از مردم عراق امروز (چهارشنبه 10 مارس) در سالروز شهادت امام کاظم (ع) با پای پیاده خود را به مرقد مطهر کاظمین(ع) در بغداد رسانده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا