خبر اولسیاسی

دعوت رسمی الکاظمی و الحلبوسی از شیخ الازهر برای سفر به عراق

رئیس دیوان اوقاف اهل سنت عراق اعلام کرد دعوتنامه نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور برای سفر شیخ الازهر به عراق را به وی تحویل داده است.

میدل ایست نیوز: «سعد کمبش»، رئیس دیوان اوقاف اهل سنت عراق اعلام کرد دعوتنامه نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور برای سفر شیخ الازهر به عراق را به وی تحویل داده است.

بر اساس بیانیه دیوان اوقاف اهل سنت عراق، کمبش در سفر به قاهره و در دیدار با شیخ الازهر ضمن ابلاغ درود و سلام «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به شیخ احمد الطیب، جایگاه تاریخی و برجسته الازهر نزد مسلمانان را مورد تمجید قرار داد.

کمبش در این دیدار نامه الکاظمی و الحلبوسی برای دعوت مجدد از شیخ الازهر برای سفر به عراق را به الطیب تحویل داد.

الطیب نیز ضمن ابراز سرور از محتوای این نامه‌ها و احساسات صادقانه و معانی والای موجود در آن در قبال الازهر، از این دعوت استقبال و تاکید کرد: اشتیاق و آرزوی قلبی وی برای سفر به عراق و دیدن مردم این کشور برکسی پوشیده نیست.

دو طرف همچنین درباره پرونده دانشجویان عراقی در دانشگاه الازهر و راهکارهای توسعه همکاری میان الازهر و دیوان اوقاف اهل سنت رایزنی کردند.

این دعوت تنها پس از چند روز از سفر تاریخی و 3 روزه پاپ فرانسیس به عراق انجام می‌شود که طی آن از چندین استان عراق از جمله استان نجف اشرف دیدن و با آیت الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع ملاقات و گفت و گو کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا