اقتصادیسرخط خبرها

مصر قصد دارد تولید گاز خود را به 7.2 میلیارد فوت مکعب در روز برساند

وزارت نفت مصر از برنامه این کشور برای افزایش تولید گاز طبیعی در سال مالی 2021-2022 به بیش از 7 میلیارد فوت مکعب خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت مصر امروز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد تولید گاز طبیعی را به 7.2 میلیارد فوت مکعب در روز طی سال مالی 2021-2022 افزایش دهد.

مصر با افزایش تولید گاز طبیعی خود به میزان اعلام شده، شاهد افزایش 9 درصدی تولید گاز در مقایسه با میزان تولید 6.6 میلیارد در روز سال گذشته خواهد بود.

پیش از این تولید گاز طبیعی مصر به 6.550 میلیارد فوت مکعب در روز در سال 2019-2020 رسیده بود.

تولید گاز مصر طی سال های اخیر بخاطر میدان گازی «ظهر» در دریای مدیترانه که یکی از بزرگترین میادین گاز طبیعی در منطقه شرق مدیترانه و اکتشافات دیگر در شمال اسکندریه و دلتای نیل محسوب می شود، شاهد رونق بوده است.

مصر امیدوار است از جایگاه و زیرساخت های خود استفاده کرده و به یک مرکز اصلی تجارت گاز و توزیع آن در منطقه تبدیل شود و این در حالیست که طی سال های گذشته نیز مرزهای خود با برخی از کشورهای شرق دریای مدیترانه را برای حمایت از جست وجو و حفاری بدون منازعه ترسیم کرده است.

اعضای بنیانگذار مجمع گاز شرق مدیترانه اعلام کردند که منشور مجمع در ابتدای ماه جاری و در اولین جلسه وزیران خود پس از تصویب منشور هفته گذشته در قاهره ، لازم الاجرا می شود.

در ماه گذشته نیز وزارت نفت مصر اعلام کرد فعالیت نیروگاه مایع سازی از سرگرفته شده است که این یک گام محوری در طرح های مصر است تا خود را قطب انرژی شرق مدیترانه نشان دهد.

به گفته هیئت دولت مصر، نیروگاه مایع سازی و صادرات گاز در بندر «دمیاط»، یکی از برزگترین نیروگاه های مایع سازی گاز در خاورمیانه محسوب می شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا