اقتصادیخبر اول

افزایش ظرفیت تولید در میدان نفتی «العماره» عراق به 40 هزار بشکه در روز

شرکت نفت میسان عراق سعی دارد ظرفیت تولید در میدان نفتی العماره را از 20 به 40 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: شرکت نفت میسان عراق در حال اجرای پروژه ای برای افزایش ظرفیت تولید نفت در میدانی نفتی العماره از 20 به 40 هزار بشکه در روز است.

به گزارش «الفرات نیوز»، کارکنان شرکت نفت میسان مسئولیت عملیات توسعه میادین نفتی العماره و نور را برعهده داشته و بر اقدامات برای توسعه دو میدان نفتی الحلفایه و میسان نظارت می کنند.

«حیدر خضیر»، مدیر بخش رسانه ای شرکت نفت میسان در گفت وگویی مطبوعاتی گفت: شرکت سعی دارد ظرفیت تولید در این میدان نفتی را با تکیه بر طرح توسعه در چارچوب برنامه های جامع توسعه میادین نفت خام کشور، به 40 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

وی افزود: پروژه طرح توسعه میادین نفتی شامل افزایش توان تولیدی نیروگاه جداکننده گاز از 20 الی 40 هزار بشکه در روز از طریق نصب 3 جداکننده نفت خام برای جدا کردن گاز از نفت مربوط و آماده سازی آن برای واحدهای فرآوری علاوه بر راه اندازی واحدی برای تصفیه نمک، آب و جداسازی آن از نفت خام می شود.

خضیر تصریح کرد: این پروژه همچنین شامل ساخت مخازن بزرگ با ظرفیت پنج هزار متر مکعب برای دو برابر کردن ظرفیت ذخیره سازی میدان، به همراه اضافه کردن و نصب پمپ های با فرکانس متغیر و یک اتاق کنترل الکترونیکی، علاوه بر نصب دو واحد برای تصفیه شیمیایی و حرارتی و یک واحد برای تولید آب صنعتی می شود.

همچنین بخوانید

برنامه وزارت نفت عراق برای خودکفایی در تولید مشتقات نفتی در سال 2021

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا