اجتماعیسرخط خبرها

بررسی همکاری‌های فرهنگی و گردشگری میان عراق و عربستان

وزیر فرهنگ و گردشگری عربستان سعودی در مذاکره ویدئوکنفرانسی با همتای عراقی خود همکاری های دو کشور در عرصه فرهنگ و گردشگری را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «احمد الخطیب»، وزیر فرهنگ و گردشگری عربستان سعودی، در مذاکره ویدئوکنفرانسی با همتای عراقی خود «حسن ناظم»، همکاری های دو کشور در عرصه فرهنگ و گردشگری را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، الخطیب در این مذاکرات بر اهتمام کشورش به گسترش روابط با عربستان تأکید و از وزیر فرهنگ عراق برای سفر به عربستان در روزهای 7-8 آوریل آینده جهت حضور در مراسم افتتاح دفتر منطقه ای سازمان بین الملی گردشگری در عربستان دعوت کرد.

او گفت که این مراسم با حضور دبیر کل سازمان گردشگری جهانی و وزرای چند کشور منطقه در عربستان افتتاح می شود و از جمله اولویت های آن تعیین پروتکل های یکپارچه گردشگری میان کشور عربی و ازسرگیری حیات طبیعی پس از یافتن بیماری جهانی کروناست.

پیش از شورای هماهنگی عربستان و عراق با عضویت وزارتخانه های فرهنگ دو کشور در سال گذشته برای همکاری مشترک میان عراق و عربستان و اجرای برخی پروژه های مشترک در چارچوب اتحادیه عرب برگزار شده بود.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا